ניצחון חשוב. רביב לימונד מהפועל ת"א, הערב
ניצחון חשוב. רביב לימונד מהפועל ת"א, הערבצילום: אודי ציטיאט, מנהלת הליגה

הפועל ת"א תצטרך לפגוש בשלושת המחזורים הבאים את הקבוצות הטובות בליגת העל - והערב (ראשון) היא רשמה ניצחון מוראלי חשוב ודרמטי, 87-86 על עירוני נס ציונה - וסיבכה אותה בתחתית.

המשחק שהתפתח בין שתי הקבוצות היה מלחמה של ממש. נס ציונה פתחה בסערה עם יתרון 4-17, אבל הפועל ת"א לא ויתרה ועד לסוף הרבע הראשון צימקה עד 20-27.

תמיר בלאט פתח את הרבע השני היטב והביא גם לשיוויון - אבל נס ציונה שוב לחצה על הגז והובילה במחצית ה-10 הפרש, 40-50.

סימונס ורביב לימונד לא נתנו לנס ציונה לברוח והפחיתו את ההפרש בפתיחת הרבע השלישי - וואט מצד נס ציונה ורובינסון מהפועל ת"א הורחקו בשל חילופי דחיפות - ודווקא האדומים ניצלו את הצעד הזה ורצו כשהרבע מסתיים מבחינת בפיגור קטן של 67-68.

ברבע הרביעי האדומים באו לסגור עניין. סימונס יחד עם מתן נאור העלו את האדומים ליתרון קטן - ולא נתנו לנס ציונה לחזור עד לסיום.

להפועל ת"א קלעו: סימונס 18 (9 ריבאונדים), לימוד 18, קונגר 17 (7 ריבאונדים), נאור 9, אלן 8 (7 ריבאונדים), רותבראט 7 (7 ריבאונדים), רובינסון 6, בלאט 4.

לנס ציונה: גיינס 23 (10 ריבאונדים), נעימי 19, דן 16 (7 ריבאונדים, 10 אסיסטים), אדווין 11 (7 ריבאונדים), וואט 7, נסטרנקו 4, אסקה 3, סקוור 3.

משחק דרמטי נוסף היה בין עירוני נהריה ומכבי חיפה - כשהקבוצה של אריק אלפסי גוברת בשניות האחרונות 81-82 על הירוקים.

חיפה הובילה במהלך מרבית המשחק אבל נהריה צימצמה ברבע האחרון - והצליחה לכפות הארכה, שבה פשוט היתה טובה יותר - וכנראה גם רצתה יותר את הניצחון.

אם מכבי חיפה תפסיד ביום רביעי להפועל ירושלים במשחק השלמה - נהריה תשתווה לה במספר הנקודות ותתברג היטב בצמרת הטבלה.