השופט צבי פרנקל
השופט צבי פרנקלצילום: בית המשפט

בני זוג שעבדו כאב בית ואם בית במעון לילדים חוסים בערד, מעון של עמותת יחדיו, בתקופה של פחות משנתיים, הגישו תביעה בסך של חצי מילון ₪ עבור פיצוי בגין שעות נוספות, עבודה בשבתות ופיטורים שלא כדין.

תביעתם של בני הזוג נדחתה על ידי השופט צבי פרנקל מבית הדין לעבודה מבאר שבע. השופט פרנקל אף חייב אותם בתשלום הוצאות משפט לעמותה.

בהכרעת הדין קבע השופט פרנקל כי לא ניתן לפקח על שעות העבודה של אב הבית ואם הבית מאחר שהם ממילא נמצאים במעון עם ילדיהם הביולוגים ולא ניתן לאבחן בין שעות הבסיס לשעות נוספות.

בסעיף 18 לפסק הדין קבע השופט פרנקל, "לאור אופי העסקתם של התובעים, במסגרת משפחתון, בו הם חיים ומנהלים בית עם ילדיהם הביולוגיים וילדי המשפחתון, בשל המורכבות של העסקה במתכונת שכזו, כאשר "הפרטי" משתלב בדרך שאינה ניתנת להפרדה עם "העבודה" ונוכחותם של התובעים בבית המשפחתון נדרשת במשך החלק הארי של ימיהם ולילותיהם, הרי שקיים קושי רב להחיל על העסקתם את חוק שעות עבודה ומנוחה".

השופט דחה את התביעה לשעות נוספות ופיצוי בגין פיטורים שלא כדין מאחר שקבע שהעובדים הם אלה שביקשו להתפטר בשל הקושי בעבודה, אך קיבל חלקית את התביעה להפרש בגין פדיון חופשה, ימי מחלה וחוסר במספר ימי עבודה.

כאמור החלק הארי של התביעה נדחה ובית הדין חייב את התובעים בהוצאות משפט לטובת העמותה.