ח"כ מאיר פרוש
ח"כ מאיר פרושיוני קמפינסקי

במהלך גיבוש סיעת 'שלומי אמונים' בביתו בירושלים, תקף סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש את בית המשפט העליון ואיים כי היהדות החרדית תכריז על מרד והיפרדות מהמדינה במידה ובג"ץ יבטל את גל חוק הגיוס.

"שני דברים מרכזיים היו במהלך החורף, הסכם קואליציוני להחזרת התקציבים (שקוצצו בתקופת לפיד - מ''ל) והשינוי המהותי בחוק הגיוס, ובעיקרן הסנקציות הפליליות. לא נרחיב אבל בג"ץ כבר רטן על זה. עדיפה השתיקה''.

פרוש אמר כי "מי שעוקב אחרי בג"ץ, אומר שהוא חושש שהם יהפכו את החוק. ואני אומר שאני חרד לכך שהיהדות החרדית תכריז על מרד והיפרדות מהמדינה". דברי פורש צוטטו ברדיו 'קול חי'.

בתוך כך, הקרבות ביהדות התורה נמשכים גם בחג במלא עוזם. סגן שר החינוך תקף את עמיתיו מ'דגל התורה' על התנהלותם בפרשת 'החינוך העצמאי'. "אינני רוצה להתבטא בחריפות, אבל אי אפשר לעבור לסדר היום על הנעשה בחינוך העצמאי, יש הסכם. כל כך קשה לקיים אותו, שלחתי את זה לרבנים", אמר.

כזכור, סביב מוסדות 'החינוך העצמאי' ניטשים מאבקי שליטה בין הפלג האגודאי של פרוש לאנשי 'דגל התורה'. פרוש אף טען כי אגודת ישראל מעניקה מענה אף לציבורים המזוהים עם דגל התורה. "בעלזא – בהיסטוריה הם לא היו באגו"י. אני נתתי רוטציה כשהם היו עדיין בדגה"ת. והם מעריכים את זה. אנשי ה'מתמידים' - לא ספרו אותם בביתר, בית שמש ובירושלים.

"ואתם חושבים שהם לא מעריכים את מה שעשו. ברור שכן, כי יהדות התורה צריכה לתת מענה לכולם. אני אומר זאת, כי ההנהגה צריכה לשאוף להגיע לזה, בביתר שש שנים נתנו ראשות עיר לדגל. מישהו זוכר את זה על אף שהם היו אחד מתוך שבע. מישהו נתן לנו כנגד במודיעין עילית סגנות?".