צאו לטייל, מחכים לכם
צאו לטייל, מחכים לכםצילום: אשכולות

אלפי ישראלים השתתפו במיזם 'פסח באשכולות' שהתקיים בחול המועד פסח, ביוזמת 'אשכולות' - פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית המאגד 31 מרכזי סיור ותודעה ישראלית בכל רחבי הארץ.

הפורום העניק בארבעת הימים הראשונים של חוה"מ טיולים בליווי מדריכים מוסמכים ללא עלות ב-12 מוקדים בכל רחבי הארץ, ביניהם בצומת האלה, שורש, שומרון, הר הכרמל וראש פינה.

מנכ"ל "אשכולות", צחי דיקשטיין, סיפר כי "המטרה העיקרית היא להעניק למטיילים הדרכה ערכית, כך שהם לא רק יטיילו אלא גם יתחברו להיסטוריה ולמורשת היהודית. אנו שמחים על הזכות לתת ומודים מאוד לכל השותפים לדרך והמסייעים, בהם משרד החינוך ומפעלות הציונות הדתית".

יו״ר "אשכולות", אילן גל דור, אמר כי "החיבור בטבע בין דתיים לחילונים, מבוגרים וצעירים וכל גווני החברה יצרו פסיפס מדהים של חיבור בין קבוצות שונות בעם ישראל. קיבלנו תגובות רבות של מטיילים מרוצים שהבטיחו לחזור בפעם הבאה. עם ישראל חי, מחובר לשטח ואוהב את הארץ״. 

שיא מטיילים נרשם השנה במסלולי צפון השומרון. "שנים טיילנו פה לבד, כמעט אף אחד לא בא", אומר מנכ"ל מרכז סיור ולימוד ''בשבילינו'', טוביה ברוקנר. "מסלולי הטיולים כאן משגעים, מלאים בנוף, היסטוריה, מים וטבע.

"בשנה שעברה באו כמה מאות, השנה מדובר כבר בהרבה יותר כאשר ביומיים הראשונים של חול המועד היו כאן כבר למעלה מ-700 מטיילים. האמת, הופתענו. הפרסום היה דל ובכלל, כל האזור הזה של ואדי ערה וצפון השומרון לא ידוע כמושך במיוחד. זה מדהים, החלום מתגשם למציאות והאזור הופך לחבל תיירות פורח".

לכבוד חול המועד, מדריכי מרכז סיור "בשבילינו" הובילו טיולים מודרכים ללא עלות למגוון מסלולים באזור, בהם הר אמיר, נחל שריה והר ריחן. כל הטיולים מלווים במדריך מוסמך, כחלק מפרויקט ארצי של פורום מרכזי הסיור של "אשכולות" שמספק מאות סיורים מודרכים ללא עלות בכל רחבי הארץ.

"גם טיולים בחינם לא הצליחו להביא לכאן את המטיילים. אין לי הסבר מה קרה פתאום שכולם באים", הוסי, ברוקנר.

רכס הר אמיר הינו חלקו המזרחי של רכס הכרמל אשר נמצא בצפון השומרון, נושק לואדי ערה, סמוך למחלף עירון שבכביש 6. האזור מאפשר חוויה לכל המשפחה, ללא פקקים, ללא תשלום ועם הרבה טבע, נוף וצל.

"הייתה אוירה חגיגית: דתיים, חילוניים, משפחות ויחידים. הפרויקט גדל משנה לשנה ועם ישראל מצביע ברגליו" אמר צחי דיקשטיין. "זה המקום להודות גם לכל עשרות המדריכים שעשו מלאכתם נאמנה במסירות ובמקצועיות".

צילום התמונות: מרכז סיור ולימוד ''בשבילינו'', מרכז סיור ולימוד גליל, מרכז סיור ולימוד סוסיא, אשכולות