שלוש נשים ישראליות יצאו למסע בזמן למחוזות לידתן בסנטה מריה די לאוקה בחבל פוליה בדרום איטליה.

במרחק של 70 שנה הן פוגשות את האיטלקיים המקומיים, את הנופים היפייפיים, ומצליחות לאתר את מי שהכירו את הוריהן, ניצולי שואה, בזמן שהותם בפיסת גן העדן הזאת, בשנת 1946, חודשים ספורים לפני שהמשיכו בדרכם לארץ.

הנשים שגורל משותף חיבר ביניהן מקימות לתחייה את התקופה העלומה בחייהן ומצליחות לשחזר בסרטה הנפלא של יעל קציר, אור בקצה המגף, ואת נסיבות לידתן בווילות קייט במקום קסום בארץ המגף.

הן חושפות תקופה בעידן של תמימות תוך מפגשים חמים עם תושבי המקום שקלטו את הוריהן ושהיו נקודת אור  אחרי הטראומה שעברו.

הסרט מציג ברגישות רבה את טוב הלב, החמלה והאנושיות שבאדם ואת האיטלקים הפשוטים שסייעו ואיפשרו לניצולים לעבור בדרך חוויה אחרת בנתיב שהוביל משואה לתקומה בחיי העם היהודי.  

תחת השמש הים תיכונית, והנופים הקרובים לים מוצאים הצעירים היהודיים נחמה זה בזרועות זו, נישאים, ויולדים מאות ילדים בקצה המגף. וגם תקוה בהתחלה של חיים חדשים של תקוה ותאווה לעתיד.

הסרט העשוי בתבונה ורגישות, שזור בהומור, ושופע רגעים קומיים המעלים חיוך וצחוק, שלא כצפוי בסרט על רקע התקופה האכזרית אולי ביותר בתולדות האנושות. לעומת זאת הסצנות הדרמטיות שמתעדות את המפגש עם האנשים שהכירו את הוריהן , אינן מותירות עין אחת יבשה בקהל.

גיבורות הסרט הדוקומנטרי, הנשים הישראליות שמנסות להתחקות אחרי עברן, ולהבין מאיפה באו, מצליחות  לעורר במסען מיגוון של רגשות, ותהיות על הומניזם ואהבת אדם בצל הרוע.  

הסרט מחזיק במתח את הצופים שמרותקים בדריכות אחר ההתפתחויות במסע הדוקומנטרי הזה אל העבר, וחושף הפתעות ותפניות שנרקמות במהלך הצילומים.

בסרט משולבים קטעי ארכיון נדירים ועדויות, שיוצרים פסיפס מרגש ומרתק המציג כיצד הפך קצה ארץ המגף לנקודה של אור ומציג את האיטלקים הטובים שפתחו לא רק את ליבם, אלא פתחו ליהודים שעברו דרך ארצם, חלון לחיים חדשים למחרת המלחמה הנוראה ההיא.

הסרט סוגר מעגל, ויוצר מפגש מרגש וכנה בין ההווה לעבר. בדרך מסויימת הוא אומר היום, במרחק של 70 שנה, תודה לבני העם האיטלקי שקיבלו בחום אנושי ובאמפתיה את הוריהן של הגיבורות ששרדו את  התופת.

מועדי ההקרנה:

יום ד'  4.5.16  ערב יום השואה |  אולם 3 - סינימטק תל-אביב | 18:30

יום ה'  12.5.16  יום העצמאות | אולם 3 - סינימטק תל-אביב | 17:00

אור בקצה המגף
אור בקצה המגףצילום: יחצ

להזמנת מקומות ללא תשלום: [email protected]