מחטף? השר שטייניץ
מחטף? השר שטייניץצילום: יונתן סינדל. פלאש 90

הוועדה למינוי דיינים בראשות השר יובל שטייניץ צפויה להתכנס היום (ב') בירושלים, ובסיעות החרדיות חוששים כי יבוצע מחטף לטובת מינויים של דיינים השנויים במחלוקת.

באופן רשמי אמורה הוועדה לדון בבחירת דיינים לבית הדין הגדול, אולם ייתכן ובוועדה ידונו אף בבחירת דיינים לבית הדין האזורי תוך הצבת דמויות המזוהות עם הבית היהודי אך אינם מקובלים על הנציגות החרדית.

בסיעות הקואליציה לא ממהרים לצאת בהצהרות מוקדמות שכן מובטח לה רוב בוועדה. 

אמש הבהיר ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) כי מדובר בניסיון לשנות את צביון עולם הדיינות בישראל. "נעשה ניסיון לשנות את אופי המינויים והדיינים, כאלו שלא נמצאו ראויים עד היום, תוך ניצול סיטואציה מסוימת. יש כאן עניין של שמירה על אופי ורמת בתי הדין, המאבק הוא על אופי ודמות הדיינים בישראל. זה לפני הוויכוח הפרסונלי, המפלגתי או האישי", אמר בראיון לרדיו החרדי 'קול חי'.

 "אנחנו לא עסוקים באיומים. בנושא עקרוני שכזה צריך לקבל הסכמה במסגרת השותפות היומיומית. צריכה להיות לויאליות ויושר, וודאי בנושאים שהם בליבה של השותפות, מה שאנחנו אוהבים לקרוא לו ציפור הנפש".

לדבריו, על סיעות הקואליציה להגיע להבנות עם הסיעות החרדיות. "יש כאן ניסיון של קידום פוליטי על דברים שלא היו בקונצנזוס אפילו במפלגות שמקדמות כיום אותם. אי אפשר לנצל מצב מסוים ולקדם את זה. זה לא הוגן", אמר.