אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

ארבעה תינוקות כבני שנה מהקיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה אושפזו בבית החולים סורוקה שבבאר שבע בעקבות מחלת מעיים. שניים מהם במצב קשה. כך דווח בערוץ 10.

הפרשה החלה בשבוע שעבר אז נדבקו יותר ממחצית מילדי הגן במחלה, שמקורה ככל הנראה בחיידק שנמצא בפינת החי של הקיבוץ.

בשל העובדה כי מדובר בחיידק מדבק, הורה משרד הבריאות לסגור את הגן ואת פינת החי שבקיבוץ למשך שבוע.

ההורים הונחו לשים לב לכל שינוי במצב הבריאותי של ילדיהם.

מבית החולים סורוקה נמסר כי "בימים האחרונים פונו למרכז הרפואי סורוקה 5 ילדים מאותו פעוטון בקיבוץ בנגב, כאשר הם סובלים ממחלת חום, שלשולים וסמני צחיחות".

"שניים מהם פתחו סיבוך נדיר של זיהום מעיים על רקע של חיידק המיצר רעלן הפוגע במערכות הגוף השונות. שני הילדים אושפזו ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, שם קיבלו טיפול תומך. מצבו של אחד הילדים השתפר באופן משמעותי  והוא הועבר אתמול למחלקת ילדים. מצבו של הילד השני מוגדר בינוני והוא עדיין מטופל ביחידה. 3 פעוטות נוספים התאשפזו עם תמונה של מחלת חום ושלשולים ולשמחתנו, ללא עדות לפגיעה רב מערכתית עקב נוכחות הרעלן ולכן אושפזו במחלקת ילדים להשגחה ומעקב".

ד"ר צחי לזר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה ציין כי "מדובר במחלה המתבטאת מהרס של כדוריות דם אדומות וטסיות דם, פגיעה כלייתית ומעורבות של מערכות  אחרות. הטיפול במחלה הוא טיפול תומך תוך כדי מעקב וניטור".

"עיקר דאגתנו מופנית כרגע לבריאותם ושלומם של ילדינו", נמסר מקיבוץ ניר-עוז, "מערכת החינוך בקיבוץ פועלת על פי הנחיות משרד הבריאות שבודק את נסיבות ההידבקות. התינוקות שלנו מקבלים כעת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה. בעת הזו אנו בקיבוץ דואגים לכל צורכיהם של המשפחות בשאר ההיבטים ומאחלים רפואה שלמה ומלאה לכל ילדינו ומחכים שיחזרו מבית החולים חזרה לביתם בקיבוץ בהקדם האפשרי".