אנה- הסיפור שלא סופר
אנה- הסיפור שלא סופרצילום: יחצ הקאמרי

יומניה של אנה פרנק שנמצאו לאחר שנתפסה במחבוא ולימים כבשו את העולם כולו, משמשים בהצגה "אנה", בסיס לגרסה בימתית חדשה ועדכנית הכוללת קטעי יומן שנחשפו בשנים האחרונות.

ההצגה היא אירוע דוקומנטרי כשהשחקנים משחקים על במה מסתובבת בתוך מבנה בעל שתי קומות והקהל צופה בהם כל הזמן מזוויות שונות בסיטואציות המתרחשות בתוך המחבוא.

המחזה מביא את סיפורן של שתי משפחות יהודיות שהוסתרו למעלה משנתיים במחבוא באמסטרדם, תחת הכיבוש הנאצי.

"אנה" נשאר נאמן למקורות שעליהם הוא מבוסס – יומניה של אנה פרנק, מלאי תום, התבוננות ותבונה, המתעדים, בלי שהכותבת תהיה מודעת לכך, את הרגעים ההיסטוריים הגדולים, לצד פרטי פרטים של חיי יום יום במאבק ההישרדות של שתי המשפחות.

המחזה ANNE מוצגת בימים אלו בהצלחה רבה בתיאטרון אמסטרדם בהולנד.

במחזה משתתפים: אנה פרנק- דנה מיינרט, אדית פרנק: עדי ארד, אוטו פרנק: אוהד שחר, מרגוט: טל בלנקשטיין, פיטר: אסף פרי, גברת ואן דאם: שרה פון שוורצה, אדון ואן דאם: מוטי כץ  רופא השניים: יגאל זקס מיפ: איה שבא, יאן (בעלה): אבי טרמין, המוציא לאור: אורי זלצמן האלו חבר של אנה/קצין נאצי: איון לוריא.

קרן אנה פרנק שוכנת בעיר בזל שבשוויץ. כל הכנסותיה של הקרן שהוקמה על ידי אוטו פרנק, אביה של אנה פרנק והיורש היחיד של משפחת פרנק מנותבות למימון מטרות חינוך וצדקה, ברחבי העולם.

הג'סיקה דורלאכר (המחזאית) היא סופרת הולנדית ידועה ומהוללת, שספריה זוכים לתפוצה רחבה. היא כתבה ארבעה רומנים מצליחים שזכו בפרסים ומלבדם, נובלות וסיפורים קצרים רבים. יצירותיה תורגמו ללשונות רבות. ג'סיקה היא בתו של גרהרד דורלאכר, ניצול אושוויץ, שעבודתו הספרותית מספרת את סיפורו של נער יהודי שברח מגרמניה הנאצית. שניים מספריה של ג'סיקה עוסקים בחוויות "הדור השני" בהם הדמוית מונעות על ידי זכרונות השואה, שסופרו או שלא סופרו להם על ידי הוריהם.

לאון דה ווינטר (המחזאי) הוא סופר הולנדי מוביל ופובליציסט. לזכותו נרשמה רשימה מכובדת של יצירות ביניהן רומנים רבים וסיפורים קצרים. יצירותיו תורגמו ל-22 שפות. ברבים מספריו, המצטיינים לעתים קרובות במבנה כמו-מותחני, דמויות יהודיות מוצאות עצמן מתעמתות עם מורשת העבר שלהן.