אייכלר בכניסה לוועדה, היום
אייכלר בכניסה לוועדה, היוםצילום: שלומי כהן, פלאש 90

שעות לאחר בחירתו של הרב אליעזר איגרא לדיין בבית הדין הרבני הגדול, מספר חבר הוועדה למינוי דיניים ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) כי רק הלחץ החרדי הוביל להסרת הדיון על איוש תקני בית הדין האיזורי.

"חברי הוועדה דרשו לנצל את הרוב בוועדה ולבחור את דייני 'צוהר' לבית הדין האזורי כדי לחולל רפורמות בבתי הדין. בהתערבות ראש הממשלה והשרים דרעי וליצמן הוסכם על דחיית ההצבעה לבית הדין האזורי", הוא מספר.

בהמשך טען כי גם בהצבעה שהתקיימה בהוראת בג"ץ סביב איוש תקני בית הדין הגדול, התעקשו נציגי הציונות הדתית לבחור בדיין הרב לביא, אולם הנציגות החרדית בוועדה החרימה את הדיונים בשל ההתנגדות אליו.

בראיון לרדיו 'קול חי' סיפר אייכלר כי "הרב איגרה מוסכם עלינו, הוא קיבל טלפון וברכה מהראשל"צ הרב יצחק יוסף, עובדים איתו ביחד. יש לנו בעיה עם שני דיינים, אחד שהתיר אשת איש בצפת והדיין השני שגדולי ישראל אמרו שהוא לא מתאים".

לדברי אייכלר, "אם היינו מביאים דיינים מסאטמר ונטורי קרתא ברור שהם לא היו מוסכמים, יש מספיק יראי שמים בציונות הדתית, תלמידי חכמים, שיביאו אותם. הם מביאים לנו דווקא את רבני צוהר שמנהלים לנו מאבק פמיניסטי. היה לנו נס. אם היו הופכים את בתי הדין ומקרבים אותם לרפורמים – היה פיצוץ גדול. כל הכבוד לשטייניץ וגם איילת שקד באה לקראתנו".