מחאת מרצ בכפר סבא. ארכיון
מחאת מרצ בכפר סבא. ארכיוןצילום: תומר נאובורג

עילאי הרסגור הנדין, חבר מועצת העיר כפר סבא מטעם מר"צ ומי שעד לא מכבר כיהן כסגן ראש העירייה, מתכנן "תרגיל" לראש העירייה, יהודה בן חמו, כחלק ממאבקו להפעלת תחבורה ציבורית בשבת בעיר.

בכוונתו של הרסגור הנדין להעלות בימים הקרובים הצעה למועצת העיר ולפיה נציגי הציבור המונעים תחבורה ציבורית בשבת לא יורשו להשתמש ברכביהם הציבוריים במהלך השבת.

בהצעתו כתב הרסגור הנדין: "סיעת מרצ העלתה מאז תחילת הקדנציה הצעות פרקטיות לפתרון בעיית התחבורה הציבורית בשבת. בין השאר דובר על הקמת קו מוניות שירות, שלמרות מאמצנו עיריית כפר סבא לא מצאה לנכון לקדם. פתרון אחר, המונהג בערים כמו הרצליה וחולון בתקופת הקיץ, הוא הסדרת קו שאטלים במימון העירייה".

"לאורך כל הדרך הובהר לנו על ידי ראש העיר, יהודה בן חמו, כי הוא מתנגד באופן מוחלט למימון תחבורה בשבת על ידי עיריית כפר סבא. נאה דורש - נאה מקיים. איננו מסכימים עם החלטתו של ראש העיר, אך החלטות יש לבצע באופן עקבי. ראש העיר וממלא מקומו מסיעת מעו"ף נהנים מרכבי ליסינג צמודים, אשר הוצאות הפעלתם ממומנות על ידי הקופה הציבורית, כולל הנסיעות הפרטיות אשר מבוצעות באמצעותם במהלך סופי השבוע". כתב הרסגור הנדין.

הרסגור הנדין חתם את נימוק ההצעה וכתב: "כל עוד ישנם תושבים בכפר סבא אשר אינם יכולים להתנייד בחופשיות בשבת, ומאחר ועמדתה של סיעתו של ראש העיר היא שאין לממן הפעלת תחבורה בשבת באמצעות קופת  העירייה, ראוי שלא יעשה שימוש באותם רכבים מכניסת השבת ועד צאתה. ככל הידוע לנו, הדבר עולה גם בקנה אחד עם עמדתן של הסיעות הדתיות לגבי השבת".

יצוין כי כאמור עד לאחרונה כיהן הרסגור הנדין כסגן ראש העיר, אך לפני כשבועיים שלל ממנו בן חמו את סמכויותיו ולעשה פיטר אותו מכהונתו. זאת לאור התנהלותו העצמאית במועצת העיר, השתלחותו בעובדים וגידופים שפיזר לעבר סגני ראש העיר האחרים ואישים אחרים והתנהגויות נוספות שצוינו במכתב ששיגר לו ראש העירייה.

את הטענות הללו דחה הרסגור הנדין וטען כי מעולם לא קילל איש אלא נהג בכבוד ובהערכה, ולמעשה לטעמו מאחורי מכתב ההדחה ששוגר אליו עומד זעמו של ראש העיר על פעילותו במועצת העיר, בעיקר בתחום זה של קידום התחבורה הציבורית בשבת.