מחבלי דאע"ש
מחבלי דאע"שצילום: רויטרס

הדיווחים שהגיעו מתוניסיה על הניסיון של ארגון דאעש לפגע בבית הכנסת בעיר לה מרסה, מדאיגה מאוד את ארגון הפדרציה העולמית של יהדות תוניסיה בישראל.

יו"ר הארגון, ד"ר מרים גז-אביגל, ממליצה ליהודים בתוניסיה לעלות ארצה באופן מיידי, "בשיחות שלנו איתם הם אומרים שהחיים שלהם סבירים ושהם ידעו תקופות כאלה. מבחינתם ככה מתנהלים החיים בגלות, הם לומדים לחיות תוך הרכנת ראש ומחכים שהגל יעבור.

"ואני פונה מכאן ליהודי תוניסיה ובכלל ליהודי העולם תעלו מיד לארץ ישראל ויפה שעה אחת קודם", אמרה גז-אביגל לערוץ 7.

לדבריה, הזליגה של תאי הטרור של דאעש מאיימת על ביטחונם של היהודים במדינה הערבית ליברלית, "אנחנו לא יודעים במדויק כמה יהודים חיים היום בתוניסיה, באי ג'רבה יש בוודאות 1128 יהודים נכון לשבוע שעבר.

''בכל תוניסיה יש בין 1500 ל-1700 יהודים. בתוניסיה שולטת המפלגה הליברלית, וזו המדינה היחידה בכל מדינות ערב שאיכשהו הצליחה לאסוף את עצמה וליצור שלטון מרכזי יציב. אבל הבעיה היא הזליגה של אנשי דאעש, התוניסאים לא יכולים לסגור לחלוטין את הגבולות וזו סכנה ליהודים".

ד"ר גז-אביגל חוששת לגורל היהודים, "כל הזמן עולים לארץ אבל טיפין טיפין, לשיטתם בסך הכל טוב להם - השלטון לא מתנכל אליהם והם חושבים שהגל הזה יעבור. אני ביקרתי שם בפעם אחרונה לפני המהפכה ומאז לא ביקרתי, יש אזהרות חמורות לבקר שם, אמנם תוניסיה לא מוגדרת כמדינת אויב, אבל גם המטה ללוחמה בטרור וגם תוניסיה עצמה מזהירים את הישראלים מביקור במדינה".