חלק מהכוח שביצע את מסירת הצו
חלק מהכוח שביצע את מסירת הצוצילום: באדיבות המצלם

לפני חמישה ימים הסתיימה תקופת הרחקתו המנהלית של יוסף פריסמן, תושב הישוב קדומים שהורחק מיהודה ושומרון לחצי שנה, ואתמול חגג עם חבריו את חזרתו לשומרון.

בשב"כ המתינו כמה ימים והיום (שלישי), בעוד פריסמן צועד סמוך לתחנה המרכזית בירושלים, עצרו לידו כוחות משטרה ושב"כ גדולים, ושלושה רכזים מהמחלקה היהודית בשב"כ הגישו לו צו מנהלי חדש לתקופה של חצי שנה חתום בידי אלוף פיקוד המרכז רוני נומה.

פריסמן מצדו קרע את הצו לגזרים אל מול עיני אנשי השב"כ והשוטרים, והמשיך בדרכו. "המחלקה היהודית בשב"כ ואלוף הפיקוד מוכיחים כל העת את מאמר חז"ל 'כל המרחם על אכזרים מתאכזר על רחמנים'. הם מסרבים לפעול בתקיפות כנגד אויבי ישראל ולעומת זאת כל מי שעוסק בפעילות לקירוב הגאולה וישוב הארץ מוגדר על ידם כמורחק פוטנציאלי", אמר פריסמן בתגובה.

בארגון חוננו מציינים כי כיום ישנם עשרות יהודים שמורחקים מיהודה ושומרון באמצעות צווים היוצאים ללא משפט, ועצור מנהלי יהודי אחד - מאיר אטינגר היושב במעצר כ-8 חודשים ללא משפט. 

בארגון הגיבו לצו החדש ואמרו כי "לאחר פרשת העינויים והוצאת צווים מנהליים באופן סיטונאי, נראה שהשב"כ לא עוצר באדום, אלא ממשיך לרמוס ברגל גסה כל ערך דמוקרטי שהוא עצמו חתום עליו. כבר מותר להעניש כל אח שנראה שונה ממך ואין צורך להוכיח כלום".