"הפקירו את החינוך לגיל הרך"

אלפי הורים וילדיהם, יחד עם מחנכות במאות מעונות יום ברחבי הארץ, הפגינו היום (שלישי) במחאה על מצבו החמור של החינוך לגיל הרך בישראל.  

ההפגנות התקיימו בכ-700 מעונות יום של ויצו, נעמת, אמונה, נשי חירות, נאות מרגלית, בית יעקב ועוד, בקריאה לראש הממשלה, אשר מכהן גם כשר הכלכלה להתערב באופן מידי במשבר ולפתור את המצוקות, אשר מביאות לדברי ראשי הארגונים לקריסת ענף מעונות היום.

ההורים מחו על מחסור חמור במעונות שמונע מ-75% מילדי ישראל קבלה למעונות - רק 1 מתוך 4 ילדים מתקבל, על מצוקה בלתי נסבלת של מטפלות - הפוגעת בטיב החינוך והטיפול בילדים, ועל תקצוב חסר לאורך שנים שלא מאפשר הפעלה תקינה של המעונות ועמידה בדרישות משרד הכלכלה.

בתחילת חודש אפריל אמור היה להיפתח הרישום למעונות אך הארגונים הודיעו, כצעד של אין ברירה כי הם לא פותחים את הרישום כל עוד לא תהיה התחייבות ממשלתית לפתרון מידי של המצוקות הבוערות.

מירי חזות, המנהלת מעון של ויצו בירושלים כבר 16 שנה, אמרה במהלך ההפגנה לערוץ 7, "אני כאן עם ההורים וילדיהם שיצאו למחאה כנגד זה שהפקירו את החינוך לגיל הרך. החינוך לגיל הרך לא מתחיל בגיל 3 אלא מתחיל במעונות היום".

לדבריה, "אנחנו במצוקה מאוד גדולה, בחוסר אדיר של מעונות יום וקושי יום יומי של חוסר מטפלות. קושי בלגייס מטפלות איכותיות. לא כל אחת שאוהבת ילדים יכולה להיות מטפלת. הגיל הרך צריך לקבל את החינוך האיכותי ביותר במדינת ישראל ואסור להפקיר אותו".

"אני מופתעת שציבור ההורים שותק", מוסיפה חזות. "אסור לנו להישאר אדישים. הדור כאן שמאחורי הוא הדור הבא של מדינת ישראל. אני מקווה שראש הממשלה, בנימין נתניהו יקשיב לדבריי ויקח את דבריי לתשומת ליבו כי החינוך יקר מאוד".