נתניהו נפרד מראש השב"כ היוצא, יורם כהן
נתניהו נפרד מראש השב"כ היוצא, יורם כהןצילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הממשלה נפרדו היום (רביעי) מראש השב"כ היוצא יורם כהן שמסיים בקרוב 5 שנות כהונה.

כהן העביר בישיבת הממשלה סקירה ביטחונית אחרונה לקראת סיום כהונתו.

ראש הממשלה פתח ואמר, "אתמול באולם הזה התכנסו שישה ממשיאי המשואות ליום השואה והגבורה. ישבתי כאן יחד עם רעייתי ושמעתי את הסיפורים שלהם, פשוט לא ייאמן מה שהם עברו. איך הם שמרו על צלם האנוש בתנאים על אנושיים, איך הם שרדו, איך הם עלו לארץ ושיקמו את החיים שלהם ויצרו דורות חדשים".

"הם מאוד התרגשו גם כן משום שהם ישבו כאן בתוך חדר הממשלה, של ממשלה ריבונית במדינת ישראל, בארץ ישראל, ועבור רבים מהם, אם לא כולם, היה כאן רגע של התעלות, רגע של עלייה לפסגה בהרבה הרבה מובנים", הוסיף ראש הממשלה.

"אני חושב שהדברים האלה ישתקפו גם בטקס החשוב שאנחנו מקיימים היום, שתמיד מזכיר לנו את העולם שהיה לפני שקמה מדינת היהודים, ואת השוני הגדול שעברנו. השוני הזה הוא לא רק חזרה למולדת, אלא קודם כל חזרה ליכולת להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, וזה הדבר שבא לידי ביטוי בצה"ל, בכל זרועות הביטחון, במשטרה, במוסד וגם בשב"כ", אמר נתניהו.

הוא פנה ליורם כהן ואמר, "דיברתי בהיעדרך (בפתח ישיבת הממשלה), על הפעולה המצוינת שעשית בהובלת השב"כ בצורה מפוכחת, אחראית, עניינית, תמיד מחוברת לקרקע, לעובדות, גם הפעולות וגם ההערכות. מצאתי בך שותף יוצא מן הכלל לפעולה של שמירה על ביטחון ישראל. ההישגים מדברים בעד עצמם - רואים את ההצלחות הרבות, רואים את הפריצה לתחומים חדשים ורואים גם, יורם, מנהיגות ואחריות, ומחויבות עמוקה לעם, למדינה ולביטחון. על כל אלה אני רוצה בשם הממשלה ובשם אזרחי ישראל לברך אותך".

ראש השב"כ היוצא הודה לראש הממשלה וציין, "זכינו לשיתוף פעולה לא רק מראש הממשלה, אלא מכל משרדי הממשלה שנתנו לנו פה תמיכה ואפשרו לנו את התפקיד ביומיום וגם ברגעי משבר. אני רוצה להודות לממשלה על כך שנתנה לנו גיבוי, גם זו הקיימת פה וגם ועדת הכנסת, ועדת חוץ וביטחון, כאלה שמפקחים עלינו, פרקליטי המדינה, היועץ המשפטי לממשלה, כל אלה שמאפשרים את הפעילות של השירות בשוטף וגם, כפי שאמרתי, ברגעי צורך נותנים לנו פתרונות מבצעיים, משפטיים ואחרים, כדי שנעמוד בייעוד שלנו".

"אני מקווה שכל מה שעשינו בשליחות עם ישראל, היה בו משום הגעה ליעד של השירות", סיכם כהן.