הרמטכ"ל לשעבר באירוע "צועדים למען החיים"

כמידי שנה ערכה הערב (רביעי) עמותת 'אביב לניצולי השואה' את "המצעד למען החיים", שמטרתו להזדהות עם ניצולי השואה, לזכור את אלה ששרדו את התופת וחיים בינינו, להושיט להם יד ולסייע להם במיצוי זכויותיהם.

מאות אזרחים הגיעו על מנת לצעוד לצד ניצולי השואה. בעצרת שקדמה למצעד, אותה הנחה השחקן אורי גוטליב, אמר הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ: "לו היתה מדינת ישראל קיימת שנים לפני השואה, אפשר שהתוצאות היו נראות אחרת".

"אנחנו ממשיכים את מורשת חייהם של הורינו מייסדי המדינה – חלקם גם ניצולי שואה, ומקיימים כאן בית בטוח לעם היושב בציון ולעשם שצריך לשבת כאן. חשוב שנכבד כל אדם באשר הוא אדם, ובוודאי שאת ניצולי השואה", אמר גנץ.

הוא פנה אל ניצולי השואה ואמר להם, "מהמקום הזה של הכוח שהיה לכם, הניצולים, לקום מחדש, להשתקם ולבנות את הארץ – אנחנו צריכים להקפיד על תמיכה ככל שרק אפשר, במעשים. צריך לזכור מי אנחנו, ומה אנחנו רוצים להיות – מקום בטוח שמכבד את כלל האזרחים ומקיים את כבוד האדם. אתם התמרור שצריך להראות אותנו את הדרך קדימה".

במהלך האירוע צירפו עשרות משתתפים את טביעת ידם, בצבע צהוב, לקיר וירטואלי מיוחד שהשיקה העמותה לקראת יום הזיכרון, וצירפו את שמם לרשימת התומכים והמזדהים עם ניצולי השואה החיים ביננו היום ונזקקים לסיוע להם לחיות חיים של כבוד ורווחה.

עו"ד אביבה סילברמן, מייסדת ומנכ״לית עמותת 'אביב לניצולי השואה' אמרה במהלך העצרת, "בשנים האחרונות נעשו צעדים משמעותיים לטובת ניצולי השואה בישראל - הרחיבו את מעגל הזכאים לקצבה חודשית, הרחיבו באופן משמעותי את מעגל הזכאים למענק שנתי, אך עדיין לא תמה המלאכה".

"למרות הגדלת התקציבים וקיום הטבות חדשות ואולי בגלל זה אנו פוגשים יום יום ניצולי שואה שלא ממצים את מכלול הזכויות שלהם וזקוקים לסיוע של העמותה על מנת לקבל את כל הזכויות המגיעות להם מכל הגופים הרלבנטיים הן בארץ והן בחו"ל. זוהי חובתנו ההיסטורית והמוסרית, לדאוג לכך שכל ניצול שואה בישראל יחיה בכבוד וברווחה ולא יהיה תלוי בחסדים של אחרים בכדי להתקיים. זה הזמן לעזור", אמרה סילברמן.