ישראלים מטיילים בירדן. ארכיון
ישראלים מטיילים בירדן. ארכיוןצילום: Yossi Zamir/Flash90

צעיר ישראלי בן 23 נהרג אמש (רביעי) לאחר שנפל מצוק בזמן שטייל עם חברים בוואדי הנמצא כ-30 קילומטרים דרומית לפטרה.

שגרירות ישראל בירדן ומשרד החוץ פנו לירדנים, אשר שיגרו למקום צוות חילוץ רגלי. צוות החילוץ הגיע למקום רק בשעות הלילה וקבע את מותו של המטייל בשטח. הודעה נמסרה למשפחתו.

ממשרד החוץ נמסר כי "אתמול בשעות אחר הצהריים המאוחרות התקבל דיווח במשרד החוץ דרך יחידת חילוץ ערבה, לגבי 4 מטיילים שטיילו באיזור נחל ערוק, סמוך לכפר ע'ג'ר. אחד מהם נפל מצוק במהלך הטיול, מצבו הוגדר על ידי חבריו כקשה מאוד בשלב המיידי לאחר הנפילה".  

"עם קבלת הדיווח, התחיל ניסיון להחדיר כוחות חילוץ לנקודה. השגרירות הישראלית בירדן, כולל השגרירה עינת שליין, מיד פנו לרשויות הירדניות לקבלת סיוע, גם בבירה מול משרד החוץ המקומי, וגם יצרו קשר ישירות עם המשטרה המקומית כדי שיוציאו כוחות חילוץ".  

כוחות החילוץ הגיעו באזור 11 וחצי בלילה למטייל הישראלי, אשר קבעו את מותו. על מנת להגיע אל הישראלי, כוחות החילוץ היו צריכים לצעוד רגלית בוואדי כחמישה קילומטרים והגופה חולצה על גבי אלונקה עד הגעה לאזור עם נגישות.

סגן השגרירה, איתן סורקיס, יצא לאזור האירוע וחבר לגופה ולקבוצה ומסייע בשטח. לאחר החילוץ הגופה הובאה לבית חולים סמוך ואריה זקן, סגן הקונסול הישראלי בירדן בקשר עם הרשויות על מנת למנוע את נתיחת הגופה ועל מנת להביאה ארצה בהקדם. 

שגריר ירדן בישראל התקשר לסמנכ"ל מזרח תיכון במשרד החוץ, אביבה רז- שכטר, על מנת למסור תנחומים על מותו של המטייל. 

בחודש מרס האחרון, נהרג אוראל גואטה, בן 24 מכפר סבא, במהלך פעילות אקסטרים במתקן שנקרא "טרזן" ליד העיר קוסקו שבפרו. 

כבלי האבטחה שאיבטחו אותו השתחררו ככל הנראה - ולא הצליחו לבלום את נפילתו. הוא התנגש בעוצמה רבה מאוד בעמוד ברזל ונפצע באורח אנוש.

על פי עדויות מזירת האירוע הצעיר איבד דם רב כתוצאה מפציעתו - ונפטר עוד לפני שהגיעו כוחות ההצלה למקום. גופתו הועברה לבית חולים בקוסקו שבפרו - והוא זוהה על ידי שלושה מחבריו באופן ודאי.