בית העלמין תל רגב
בית העלמין תל רגבצילום: יח"צ

זיאד רווחי, בדואי תושב הכפר איבטין שבצפון, קורא בערוץ 7, לגורמי המשטרה להפסיק את גל המעצרים כנגד תושבי הכפר, על רקע מעשי הונדליזם בבית העלמין תל רגב.

רווחי מתייחס לטענות לפיהן תושבי הכפר הם האחראים לוונדליזם בבית העלמין, "מה שמר פרג'ון טוען נגדנו, זו עלילה, להגיד שזה מעשים על רקע לאומני, זה פוגע בכל הכפר וזה לא אחראי מצידו לטעון כזה דבר. למיטב ידיעתנו, למעשים האלה אין קשר אלינו, יש כאן מאבקים בין חברות השמירה שלא זכו במכרז. גל המעצרים נגד תושבי הכפר, אינו הגון, מעלילים עלינו דברים שלא היו מעולם".

רווחי מאשים את ראש מנהלת בית העלמין בגזענות, "אחת המשפחות אצלנו עבדה בשמירה בבית העלמין הוא פיטר את השומרים והביא לכאן חברת שמירה, הוא זה ששונא ערבים, ולא הפוך".

הוא אף דוחה את טענותיו של פרג'ון, כאילו תושבי הכפר מבקשים דמי חסות ממועצת בית העלמין בתל רגב, "מר פרג'ון מפזר טענות שאנחנו מאיימים על הקבלנים, אם יש לו הוכחה אחת שיכולה להעיד שאנחנו מבקשים דמי חסות שייגש עם זה למשטרה. בפועל אין שום ראיות, במקום זה מבצעים כאן גל מעצרים חסר תקדים, וגורמים לנו נזקים".

לטענת רווחי מדובר בכפר שאוהד את ישראל, "אני שרתתי במערכת הבטחון, במשטרה ובצה"ל, עשרות מבני הכפר שרתו וחלקם קיפחו את חייהם במלחמות. אין לנו שום כוונה לפגוע בבית העלמין ושיפסיק להאשים מגזר שלם.הוא מנסה להכפיש את החלשים וזה לא בסדר. פנינו כבר לשר לבטחון פנים ולמפכ"ל אלשיך, אנחנו שוקלים לתבוע את פרג'ון בתביעה אזרחית על הנזק שנגרם לנו".