דודי אמסלם נגד השר כץ

בעוד שר התחבורה מתעקש שלא לסגת מהרפורמה בהפעלת בחינות הנהיגה, חבר הכנסת אמסלם ממפלגתו מגיש הצעת חוק שתסכל אותה.

חזקי ברוך , ל' בניסן תשע"ו

תוקף. אמסלם
תוקף. אמסלם
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם (ליכוד), הגיש הצעת חוק למניעת ההפרטה של מבחני הנהיגה שבה הוא מציע להקים "רשות ציבורית" שתטפל בנושא.

לדברי ח"כ אמסלם, "מתן רישיונות נהיגה בצורה שקולה וזהירה מהווה אינטרס ציבורי ממעלה ראשונה. העברת סמכות לידיים פרטיות עלולה לערב שיקולים שאינם קשורים רק בהערכת כושר הנהיגה של הנבחנים".

ח"כ אמסלם הוסיף, "באם יופרטו מבחני הנהיגה, משלם שכרו של הבוחן יהיה גורם פרטי שבאופן טבעי ישאף למקסם את רווחיו וכתוצאה מכך תושפע באופן ישיר קבלת ההחלטות של אותו בוחן".

אמסלם תקף את המדיניות אותה מוביל שר התחבורה להפרטת מבחני הנהיגה המעשיים, וטען כי בוחני הנהיגה מואשמים שלא בצדק בחוסר יעילות, בשעה שהאשם האמתי במצב הוא משרד התחבורה.

"כשמדינת ישראל רוצה להעלים גוף כזה או אחר, היא קודם מכפישה אותו, מספרת לציבור שהוא לא יעיל, פוגעת בו ומפריטה אותו בדיוק כמו במקרה הנוכחי", טען אמסלם.

לדבריו, "גורעים מבוחני הנהיגה 20 תקנים ומאשימים אותם שהם לא יעילים. השביתה הממושכת פוגעת גם במורי הנהיגה שנמצאים בקריסה כלכלית. התלמידים מסתמכים על כך שהם רואים באופק את מבחן הנהיגה. אך אם אין מבחן, למה שילמדו?".