אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: יח"צ

אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון מרחיב את השימוש באמצעים טכנולוגיים להנצחת הנופלים, ומשיק היום (ראשון) ישומון (אפליקציה) חדש וייחודי.

היישומון ירכז את מאות אירועי הזיכרון שמקיימות המשפחות השכולות לאורך השנה, בכל רחבי הארץ לזכר חללי מערכות ישראל.

את הרעיון לפיתוח אפליקציית הזיכרון הייחודית הגה עופר מנדלוביץ', אביו של סמל-ראשון עוז מנדלוביץ' ז"ל, לוחם גולני שנפל במבצע 'צוק איתן'. מנדלוביץ' פנה לאגף משפחות והנצחה, ויחד עם אגף התקשוב במשרד הביטחון פיתחו את היישומון 'מחבקים כל השנה'.

בשבועות האחרונים הוזמנו המשפחות השכולות להעלות ליישומון אירועי הנצחה שונים, כגון: צעדות, מרוצים, משטים, משחים, מרוצי-אופניים, אליפויות, טורנירים, ערבי-שירה, ערבי-זיכרון, אזכרות אישיות וכל אירוע הנצחה אחר.

"מחבקים כל השנה" הינו יישומון מבוסס מיקום, המותאם  לכל טלפון סלולארי (אייפון ואנדרואיד). היישומון  יאפשר לכל משתמש להיחשף לאירועי הנצחה המתקיימים באזור שבו נמצא, או בכל מקום אחר ברחבי הארץ, על פי מועדים ובאופן כרונולוגי, ולנווט אליהם. כמו כן יפורסמו ביישומון טקסים חייליים וממלכתיים לזכר הנופלים.

לדברי סמנכ"ל וראש אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, אריה מועלם, "משרד הביטחון מזמין את הציבור להוריד את היישומון, להשתתף באירועי ההנצחה השונים, ולחבק את המשפחות השכולות בכל ימות השנה. כולנו תקווה כי בפיתוח האפליקציה  נסייע לבני המשפחות השכולות להביא לידיעת ציבורים רחבים  את אירועי הזיכרון וההנצחה לזכר יקיריהן, כדי שגם מי שלא הכירו מקרוב את הנופלים, יוכלו להשתתף באירועים ולהוקיר את זכרם".

אתר ההנצחה באינטרנט 'יזכור' לזכר חללי מערכות ישראל, עבר גם הוא שדרוג והתאמה למובייל, וכעת ניתן לגלוש בו באמצעות הסמארטפון, לקרוא את סיפורי הנופלים ולהדליק נר זיכרון וירטואלי לזכרם.

באמצעות אתר 'יזכור' ניתן יהיה לנווט לבתי העלמין הצבאיים הקרובים, לאתר מפות של החלקות הצבאיות ולקבל הוראות הגעה לכל קבר.