סמי תורג'מן
סמי תורג'מןפלאש 90

מפקד פיקוד הדרום לשעבר, האלוף סמי תורג'מן, התבטא הערב (ראשון) נגד סגנו במהלך מבצע צוק איתן, האלוף במיל' יום טוב סמיה, שביקר את הדרג הצבאי והמדיני על מה שהוא כינה "פסטיבל הצל"שים" שהיה לאחר המבצע בעזה.

תורג'מן אמר באירוע הוקרה למשרתי מערך המילואים של המרכז הבינתחומי בהרצליה, "היום נאמרה שטות כדי להכתים את מקבלי הצל"שים, יומיים לפני יום הזיכרון. אני גאה בהם ובוש במי שמוציא דיבתם רעה", אמר האלוף. 

תורג'מן הגיב לטענת יום טוב סמיה ולפיה הוא לא הוזמן לתחקירים שנערכו לאחר המבצע. "כל שאבקש להביע מעל במה זאת הוא את הערכתי והוקרתי לכל הלוחמים והמפקדים בסדיר ובמילואים שנפלה בידי הזכות להובילם במערכה. אותם אלה שחרפו נפשם כדי שנוכל להמשיך ולחיות כאן בשקט ובביטחון ובעיקר לקבוצת החיילים והמפקדים שהוענקו להם ציונים לשבח על גבורתם.

''כל מי שהיה שותף בפיקוד על המבצע זומן לכל התחקירים, ומי שטוען היום מעל גלי האתר שלא זומן, בוחר שלא לדייק בעובדות משיקוליו הוא", אמר האלוף תורג'מן.

יום טוב סמיה, אלוף במיל' שכאמור שירת כסגן מפקד פיקוד הדרום במהלך מבצע צוק איתן, אמר הבוקר לגלי צה''ל כי "במדינת ישראל אין באמת אסטרטגיה או תכנון לטווח הארוך כדי להגיע לפתרון הסכסוך עם עזה".

לדבריו עד כה הוא לא הוזמן להשתתף בתחקיר על המבצע. "עד רגע זה לא זומנתי לסיכום אחד כלשהו לגבי המבצע בכלל והמנהרות בפרט שזה מאוד מטריד אותי כי זה אומר שאנשים פחדו לעשות סיכומים רציניים ומעמיקים שבהם יכול לעמוד אלוף כמוני ובעל דעה שיגיד מה דעתו על ההכנות לפני המבצע, מה קרה במבצע ומה צריך לעשות אחרי".

"פסטביל הצל"שים אחרי צוק איתן הוא שערורייה", טען סמיה, "יש לי הרגשה שאופי הסיכומים אחרי צוק איתן, אופי התחקירים והצל"שים בא לכסות על משהו ולכן אני לא מופתע מדוח מבקר המדינה, וחמור ככל שהוא יהיה לא בטוח שהוא יהיה מספיק חמור".