אלאור אזריה
אלאור אזריהצילום: פלאש 90

משפטו של אלאור אזרייה, לוחם כפיר שירה למוות במחבל בחברון ומואשם בהריגה, נפתח הבוקר (שני) בבית הדין הצבאי ביפו.

המשפט נפתח בבקשת סנגוריו של החייל לדחות בחודש את מסירת תגובתם לכתב האישום נגד אזרייה. לטענת הסנגורים, לא הועבר אליהם מלוא חומר החקירה בעניינו של אזריה, והחומר שהגיע, הגיע "טיפין טיפין", כלשונם.

התובע, סא"ל (מיל') נדב וייסמן שגוייס למילואים לצורך סיוע בתביעה, ביקש מבית הדין לדחות את הבקשה ודרש כי התגובה לכתב האישום תינתן באופן מיידי. וייסמן טען כי כל חומר החקירה כולל שני קלסרים וחצי בסך הכל.

סנגורו של החייל טען בדיון, "התביעה הצבאית קיבלה הנחיה מגבוה לנהל את המשפט בלוח זמנים מסוים". הסנגור דחה את הטענה לפיה ההגנה מבקשת למרוח זמן, וציין, "האינטרס שלנו הוא לא למשוך זמן אלא לסיים את המשפט הזה כמה שיותר מהר כדי שהחייל לא יישאר במעצר".

השופטת בבית הדין הצבאי הציעה לתביעה ולהגנה לפנות להליך של גישור פלילי. סנגורו של החייל, עו"ד כץ, השיב לבית הדין כי הם "פתוחים לכל הצעה של בית הדין". מנגד, התובע וייסמן, השיב "אנחנו צריכים לשקול את ההצעה".

לאחר שטיחת טענות הצדדים הוקרא כתב האישום לחייל. הסנגורים ביקשו לשחרר את החייל לחופשה ביום העצמאות, אולם התביעה התנגדה לכך בטענה שאין מקום לחופשה נוספת לאחר שהחייל יצא לחופשה בפסח.

בית הדין הצבאי העניק ארכה של שבועיים לסנגוריו של אזרייה, לצורך מתן תגובה לכתב האישום. התביעה תשיב עוד השבוע להצעת בית הדין לצדדים לפנות להליך של גישור פלילי. בנוסף דחה בית הדין את בקשתו של החייל לחופשה ביום העצמאות, והוא ישאר במעצר בית פתוח בבסיסו.

הסנגור, עו"ד כ"ץ, טען כי התביעה מושפעת מהוראות מגבוה, "יש פה טביעות אצבע גסות של גורמים בכירים תוך מתן הנחיות לתביעה. זו תביעה לא עצמאית. ניתנו הנחיות ברורות לתביעה הצבאית לעשות משפט בזק כדי להוריד את העניין מסדר היום הציבורי".