פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד פיודור וסילי בייז'נרי, צעיר בן 26 תושב חיפה, בגין שני מקרי רצח בחיפה ובאשדוד ועבירות נוספות.

בייז'נרי נעצר לפני למעלה מחודש בחשד לביצוע ארבעה מקרי רצח, אולם עד עתה גובשה נגדו תשתית ראייתית מספקת רק בשניים מהמקרים. 

מעובדות כתב האישום עולה כי המקרה הראשון אירע בשנת 2013 בתקופה בה התגורר בייז'נרי בשכונת מגוריה של הנרצחת, אשה שהיתה באותה עת כבת 59.

האשה רצתה לבצע תיקון בדירה, וחברתה הפנתה אותה אל בייז'נרי. באחד מימי חודש יוני, בשעת לילה, הגיע בייז'נרי לדירה ונכנס אליה. בהיותו בדירה תקף את האשה ואנס אותה. לאחר התקיפה אמרה האשה לבייז'נרי כי אם יצא מהדירה היא לא תודיע למשטרה על מעשיו. בשלב זה, החליט בייז'נרי לרצוח אותה, כרך חולצה סביב צווארה, והידק אותה עד שגרם למותה.

לאחר הרצח הצית בייז'נרי אש במיטתה של האשה שגרמה לכוויות בגופתה והתפשטה בדירה, זאת בכוונה להשמיד ראיות ולשבש הליכי חקירה.

המקרה השני אירע בחודש מרץ השנה. מכתב האישום עולה כי החל מהמחצית הראשונה של 2015 קיים בייז'נרי קשר עם אזרחית אוקראינה כבת 44, שהתגוררה באשדוד ועסקה במתן שרותי זנות. בהמשך חסמה האשה את יכולתו של בייז'נרי ליצור עמה קשר על ידי חסימת מכשיר הטלפון הנייד שלה לקבלת תקשורת ממנו. בראשית חודש מרץ החליט בייז'נרי לפגוש את האשה. לאחר שהיה מודע לכך שהאשה חסמה אותו, החליט ליצור עמה קשר, תוך הצגת מצג שווא לגבי זהותו, זאת כדי שלא תוכל לזהותו בטרם ייפגשו פנים אל פנים.

באמצעות טלפון נייד ששאל מחבר הוא יצר עמה קשר וקבע עמה פגישה בדירתה, שם אנס אותה. בהמשך החליט בייז'נרי לרצוח את האשה והפסיק את נשימתה באופן שאינו ידוע במדויק. בהמשך שילח בייז'נרי אש בין רגליה של המנוחה שהייתה מוטלת על מזרון מיטתה בחדר השינה, והאש התפשטה בדירה. 

הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.