הגופיות של שני השחקנים שיונצחו
הגופיות של שני השחקנים שיונצחוצילום: מכבי תל אביב

מכבי תל אביב ממשיכה במסורת היכל התהילה של המועדון – היכל המכבים – והיא תקיים טקס לכבודם ולזכרם של שני שחקני עבר של המועדון שהלכו לעולמם בנסיבות טראגיות בגיל צעיר במיוחד – קווין מגי ונייט האפמן.

הטקס ייערך ביום חמישי בעוד שבועיים, במשחק מספר 3 בסדרת רבע-גמר הפלייאוף.

מכבי תטיס לטקס במיוחד את נשותיהם של השחקנים מלאני מגי ומישל האפמן - וכמו כן תזמין שחקני עבר בולטים ששיחקו לצידם של השניים. גם בנם של מישל ונייט האפמן, כריסטיאן בן ה-6, יגיע בהזמנת הקבוצה.

במהלך הטקס, שיתקיים לפני שריקת הפתיחה למשחק, יוקרנו סרטונים ויועלו הגופיות הצהובות של השניים – מספר 13 של מגי ומספר 7 של האפמן – לתקרת ההיכל.

קווין מגי היה אחד משחקני החיזוק האיכותיים והנערצים ביותר שלבשו את מדי מכבי תל אביב. הוא הגיע למכבי בקיץ 1984 אחרי ששיחק בווארזה ובסראגוסה, ושיחק 6 שנים חלומיות בצהוב כחול – שיא מועדון לשחקן זר (אותו הישווה בהמשך ניקולה וויצ'יץ'). למרות שהתנשא לגובה 2.03 מטר בלבד, מגי היה השליט הבלעדי של אזור הצבע. הוא נחשב לצובר הנקודות היעיל ביותר בתולדות מכבי, בעל קליעה בלתי ניתנת לעצירה מתחת לסל ומחצי מרחק.

הוא היה קלע וריבאונדר מדהים, שדורג פעמיים כמלך הסלים של הליגה. ב-6 עונות זכה מגי עם מכבי ב-6 אליפויות וב-5 גביעי מדינה והשתתף 3 פעמים ברציפות בגמר גביע אירופה לאלופות. הוא קלע 2,073 נקודות באירופה - הרביעי בכל הזמנים בקבוצה ובעל הממוצע למשחק באירופה הגבוה בתולדות הצהובים - 23 נקודות. בליגה קלע במדי מכבי 3,215 נקודות. בשנת 2003 מגי נהרג בתאונת דרכים בארה"ב כשהוא בן 44 בלבד.

נייט האפמן הוא מהסנטרים הגדולים ששיחקו במכבי תל אביב אי פעם. האפמן (2.12) הגיע לצהובים בקיץ 1999 כשחקן אלמוני מהקבוצה הספרדית הקטנה פואנלבראדה - ומהר מאוד הצליח הג'ינג'י האתלטי להדהים את כל אירופה בזכות היכולות ההתקפיות המגוונות שלו.

בשלוש עונות אדירות במדי מכבי זכה האפמן בשלוש אליפויות ובשלושה גביעי מדינה, והופיע בשלושה פיינל-פורים אירופיים רצופים - כולל הזכייה ב-2001.

הוא קלע במדי מכבי 1,136 נקודות בגביע אירופה, עם ממוצע נהדר של 16.7 נקודות למשחק. את עונת 2001 סיים כ-MVP  הן של הסופרוליג והן של הליגה הישראלית.

בעקבות ההצלחה במכבי זכה לחוזה בטורונטו מה-NBA, אך סבל מפציעות ונאלץ לפרוש כשהוא בן 29. ב-2015 נכנע למחלת הסרטן והלך לעולמו כשהוא בן 40 בלבד.

מוטי ארואסטי, חבר היכל התהילה של מכבי, אמר כי "כבוד גדול בשבילי ובשביל משפחת מכבי להיות חלק מערב מרגש כזה. קווין היה שחקן ומקצוען ענק, אבל לא פחות חשוב – חבר קרוב. אני מצפה מאוד לראות שוב את מלאני ולהיזכר בימים המשותפים והבלתי נשכחים שלנו עם משפחת מגי".

דורון שפר, משחקניה הגדולים של הקבוצה הוסיף, "אני מחזק את ידי אנשי מכבי ת"א על היוזמה והארגון של ערב מיוחד לזכרם של קווין מגי ונייט האפמן. מעבר להיותו של נייט שחקן מצטיין הוא היה אדם מאוד מיוחד שהשאיר את חותמו גם מחוץ למגרש. בעונה המשותפת שלנו במכבי חווינו רגעים מיוחדים יחד. נייט היה אדם טוב ורגיש, שידע להתמסר".

היכל המכבים - היכל התהילה של מכבי ת"א בכדורסל - הוקם ב-2012 במסגרת חגיגות 80 שנה למועדון. בעונת 2012, לפני משחק היורוליג מול ריאל מדריד, נערך טקס הפתיחה המרגש בהיכל בהנחיית הכרוז המיתולוגי רפי גינת - ובו ניתן הכבוד לכמה מהקפטנים הגדולים של המועדון – טל ברודי, מיקי ברקוביץ', דורון ג'מצ'י, נדב הנפלד, גור שלף ודריק שארפ.

מאז נערכו טקסים רבים במסגרת היכל התהילה, בהם הוקיר המועדון תודה לכמה מגדולי השחקנים, המנהלים ואנשי הצוות בכל הזמנים.

במקביל נפתח לביקורי קהל המוזיאון של מכבי ת"א, הממוקם בהיכל הספורט, ובו ניתן למצוא פיסות היסטוריה נדירות, שלל גביעים וצלחות, חולצות, מזכרות, כותרות עיתונים, קליפים ועוד, וסרט מרגש המתמצת את ההיסטוריה של מועדון הכדורסל מכבי ת"א.