האמהות רגע לפני המראה לישראל
האמהות רגע לפני המראה לישראלצילום: יח"צ

800 אימהות יהודיות מ-10 מדינות ברחבי העולם תגענה השבוע לישראל לחוויית חיים בלתי נשכחת של מסע העצמה נשית בן 9 ימים ברחבי הארץ.

המסע הינו חלק מפרויקט משותף של ארגון JWRP (ארגון להעצמת נשים יהודיות)  ממרילנד ארה"ב ומשרד התפוצות, מתוך הכרה במעמדן הייחודי בקרב המשפחות והקהילות שלהן במדינת המוצא.

האימהות מגיעות מקובה, ארה"ב, אוסטרליה, ארגנטינה, קנדה, צ'ילה, גרמניה, מקסיקו, פנמה ודרום אפריקה.

הפרויקט הושק לפני מספר שבועות ונועד לאפשר ל-5,600 נשים יהודיות מ-26 מדינות ברחבי העולם, חוויה בלתי נשכחת של מסע בן 9 ימים בישראל.

הפרויקט ההיסטורי המשותף הנקרא "מומנטום" מביא לישראל מדי שנה אלפי נשים יהודיות מרחבי העולם למסע העצמה נשית.

המסעות שלהן  ברחבי ישראל, מצפונה ועד דרומה, כוללים חווית והתנסויות המלמדות על ההיסטוריה והמורשת היהודית בדגש על ישראל המודרנית. במסעות לוקחות חלק גם אימהות ישראליות הזוכות לקיים מפגשים ייחודיים ומעוררי השראה עם המשתתפות.

נפתלי בנט, שר החינוך והתפוצות, יהיה הנואם המרכזי בערב הסיום והוא צפוי לדבר על מחויבותה של ממשלת ישראל כלפי יהדות התפוצות וחיזוק הקשר עמה. דוברים נוספים באירוע הם: סיון יערי, מייסדת ומנכ"לית העמותה "אינוביישן אפריקה", ד"ר זוהר רביב, סמנכ"ל וראש מטה החינוך של פרויקט "תגלית.

"אין מספיק מילים לתאר את העוצמה של 800 אימהות יהודיות מרחבי העולם שמתאספות תחת קורת גג אחת, ונותנות ביטוי לכל האנרגיות, ההשראה וחוכמת החיים שהן נושאות עמן", מסרה לורי פלטניק, מייסדת JRWP.

"אנחנו תמיד אומרים שהיום האחרון בחוויה של האימהות בישראל הוא גם היום הראשון של המסע שלהן, ואנחנו מאמינים שהן יחזרו למשפחותיהן במדינות המוצא עם תחושת מחויבות עמוקה יותר לישראל, לערכים היהודיים ולחיזוק הקהילה שלהן" הוסיפה.