הונגריה
הונגריהפלאש 90

הערב, אור לג' אייר, יחול יום ההילולא של הצדיק רבי ישעיה מקרעסטיר זצ"ל, מגדולי הצדיקים בהונגריה, במלאות תשעים ואחת שנים להסתלקותו ביום ג' אייר תרפ"ה.

לרגל יום ההילולא העיירה קרעסטיר שבהונגריה הפכה בימים אלה למוקד עליה של מתפללים מכל רחבי העולם המבקשים להשתטח ולהתפלל בביתו - המקום ממנו יצאו ישועות ורפואות לרבבות בני ישראל.

מוקירי מורשתו מספרים כי כל חייו של הצדיק היו רצופים ומלאים בגמילות חסדים בגופו ובנפשו בהיותו אביהם ורועם של ישראל באהבה תמימה וטהורה. "הוא היה עמוד הצדקה בדורו, על שולחנו התגלגלו סכומי כסף עצומים, כשמצד אחד היו העשירים ובעלי היכולת מוזילים לו זהב רב מכיסם, ביודעם נאמנה שאינו מניח לעצמו אף לא פרוטה אחת  כי כלפי חיי עצמו וביתו נשאר תמיד באותה עניות ודלות שהורגל ואהב מעודו", סיפרו.

"מצד שני היו שוחרים לפתחו הרבה נצרכים ונזקקים מאחינו בני ישראל, ולכולם היה מושיט ידו בלב מלא אהבה, בלא שום הבדלי מוצא ועדה. בד בבד יצא שמו בכל רחבי אונגארין והגלילות, כפועל ישועות בקרב הארץ, ורבים נושעו במעון קדשו כידוע – ועם כל פרסומו הרב, נשאר תמיד בענוותנותו הזכה, ענו ושפל ברך במידה שלא תתואר".

בתקופה האחרונה רכש ארגון 'מעיין הישועה' מתחם רחב ידיים לא הרחק מביתו של הצדיק מקרעסטיר זי"ע, במטרה לבנות במקום קומפלקס מפואר שיכלול בית מדרש, מקוה טהרה, אולמות אוכל ברוב פאר הדר. עבודת התשתית כבר נמצאות בעיצומן.

בנוסף לכך רכשו העסקנים בית מלון בעיירה, ובו ישוכנו הכנסת אורחים ומקוה טהרה, שיהיה פתוח בכל ימות השנה.