משמר הגבול. ארכיון
משמר הגבול. ארכיוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

חלק מתלמידי תיכון ליד"ה, התיכון שליד האוניברסיטה העברית בירושלים, החרימו אתמול (שלישי) את האירוע שהתקיים בבית הספר ביוזמת ''פורום משפחות שכולות'', והשתתפה בו משפחה ערבייה שבתה חוסלה על ידי כוח מג"ב בכפר ענתא.

תלמידים שמבקשים לשמור על עילום שם אומרים לערוץ 7 "לבוא בערב יום הזיכרון ולעשות השוואה בין צה"ל לארגוני טרור ולמחבלים, זה לא נראה לנו הגיוני. הזיקה ליום הזיכרון ברורה, והמשמעות היא חמורה, בית הספר למעשה נתן כאן במה לארגון קיצוני עם קו מאוד ברור".

התלמידים שלא השתתפו ערכו באותה שעה שיעור עם המורה לאזרחות, "בית הספר נתן לנו אלטרנטיבה לשוחח עם המורה לאזרחות והבענו בפניה ובפני המנהל את המחאה שלנו, ביקשנו שהוא יבטל את המפגש, אך ללא הצלחה.

''נודע לנו שבמהלך האירוע נאמרו דברים קשים על ידי האב הפלשתיני, בין השאר על כך שילד בן 13 שמחזיק סכין הוא לא מחבל, ושחמאס שמחביא רקטות בבתים ברצועת עזה זה בדיוק כמו בסיס הקריה בלב תל אביב. אנחנו יודעים שאלה שכן השתתפו באירוע יצאו מזועזעים". 

מנהל בית הספר גלעד אמיר, מסר בתגובה לדברים, "אתמול נערך בבית הספר מפגש לתלמידי כיתות י"ב בבית הספר עם שני חברים בארגון 'פורום משפחות שכולות', יהודי ופלשתיני. היו תלמידים שהסמיכות של המפגש ליום הזיכרון הפריע להם - כיבדנו את רגשותיהם ואפשרנו להם לא להשתתף במפגש.

"התקיימו איתם מפגשים מקבילים, שבו הסברנו את הפעילות והקשבנו לביקורת שלהם. הדיונים המקבילים התנהלו ברוח טובה ותוך כבוד הדדי. בעקבות שיח זה החלטנו שבעתיד מפגשים עם הפורום לא יתקיימו בסמיכות ליום הזיכרון כדי שיותר תלמידים ישתתפו בו. המפגש עצמו עם חברי פורום המשפחות השכולות היה ראוי וחשוב. המסרים שעלו בו היו מסרים של כאב עמוק, ועשיית כל מאמץ, בדרכים לא אלימות, למציאת הפתרון לסכסוך על מנת למנוע את הקרבן הבא. לאחר דברי האבות השכולים העלו התלמידים שאלות, והשיח היה עמוק וכן.

"אנו מתכוונים להמשיך בשיח עם התלמידים בנושא גם בשבוע הבא. רוח בית הספר היא לחשוף את תלמידיו לסוגיות אקטואליות ובכלל זה סוגיות קשות ושנויות במחלוקת, ומתן ביטוי למגוון עמדות בנושאים השונים".