כיתה. ארכיון
כיתה. ארכיוןצילום: Thinkstock

בית הדין הארצי לעבודה בראשות הנשיא יגאל פליטמן קבע היום (רביעי) כי יש להיעתר לבקשת המדינה והורה על צו מניעה נגד עיצומי ארגון המורים.

"ניתן בזה צו מניעה המורה על ארגון המורים שלא להשבית כלל את הפעילויות החוץ בית ספריות ובכלל זה היציאה לטיולים וביצוע בחינות הבגרות המבוצעות מחוץ לכותלי בית הספר. על ארגון המורים להורות לכלל עובדי ההוראה הנוקטים בעיצומים מכוח הוראתו זו להימנע מעיצומים", נקבע בהחלטה. 

מחאת ארגון המורים החלה לאחר שלטענתם, דרישותיהם לא מומשו והם פתחו בעיצומים שבמסגרתם, בוטלו הפעילויות מחוץ לבית הספר ובהן גם טיולים.

בעקבות עיצומי המורים, פתחה מועצת התלמידים והנוער הארצית ב"שביתה נודדת", במסגרתה השביתה המועצה החל מיום ראשון האחרון חמש רשויות שונות בכל יום. 

יו"ר מועצת התלמידים, אליאב בטיטו, בירך על החלטת בית הדין לעבודה "אנו שמחים ונרגשים על כך שלאחר כשבוע של מחאה אינטנסיבית, ניצחנו במאבק ובית הדין לעבודה נענה לבקשתנו ושם קץ לדרך בה יו"ר ארגון המורים, רן ארז, לוקח אותנו בני ערובה במאבקיו".

בטיטו ציין כי לאור ההחלטה העיצומים מוקפאים "מבחינתנו, לאור ההצלחה המרשימה בנושא הפעילויות החוץ בית-ספריות ולאור ההתקדמות המשמעותית בנושא מצוקת מבחני הנהיגה המעשיים - אנו מקפיאים לעת עתה את העיצומים וקוראים לבית הדין לעבודה לפתור עוד השבוע גם את נושא הטסטים. אין לי ספק שהכרעת בין הדין לעבודה היום היא הוכחה ניצחת לכך שמאבקנו הצליח ולכך שכאשר בני הנוער במדינה מתאחדים למען מאבק משותף - איש לא יכול לעמוד מנגד. אנו רוצים להודות לציבור הרחב שתמך במאבקנו ונתן לנו רוח גבית, אין לי ספק שתמיכת הציבור היא הגורם שהכריע יותר מכל".