ציפי חוטובלי בעצרת האו"ם
ציפי חוטובלי בעצרת האו"םאלירן אהרון

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מתנגדת לכניסת המחנה הציוני לממשלה.

חוטובלי אמרה הבוקר "או אנחנו או הם לא היתה רק סיסמת בחירות, זו אמירה שמשקפת פערים בתפיסות עולם, הציבור בחר בנו ואנו צריכים לקחת את המנדט הזה ולהוביל את ממשלת המחנה הלאומי לפי האג'נדה שבשמה נבחרנו".

סגנית שר החוץ הוסיפה "המחנה הציוני היא מפלגה בהתרסקות, אין לממשלה צורך בהם, ואין סיבה שנזרוק לבוז'י חבל הצלה".

נציין כי על פי ההערכה, חוטובלי צפויה לסיים את התפקיד שלה במקרה של הצטרפות המחנה הציוני לממשלה זאת מאחר והרצוג יבקש את תיק החוץ.

מוקדם יותר הבהיר שר העלייה והקליטה זאב אלקין (הליכוד) כי הוא מתנגד נחרצות לכניסת המחנה הציוני לממשלה והזהיר כי ממשלת אחדות מסוכנת למחנה הציוני ותמשוך את הממשלה שמאלה, כלשונו.

''דעתי האישית בסוגיה זאת מאוד חדה וברורה: בנסיבות האלה אני מתנגד באופן חד וברור לצירוף מפלגת העבודה לממשלה", הבהיר אלקין ופירט. ''המהלך הזה יפגע קשה באמון הציבור בפוליטיקה הישראלית", הסביר. ''שתי המפלגות, גם אנחנו וגם העבודה, הלכנו לבחירות האלה תוך חידוד הבדלי העמדות התהומיים בינינו, והתחייבות אין ספור פעמיים שלא תקום ממשלת אחדות".

הוא הסביר כי כניסת מפלגת העבודה לקואליציה תחסל אותה לחלוטין וגם את מנהיגותו של הרצוג. ''לח״כים במפלגת העבודה, במידה והיא תצטרף לממשלה, יהיה כדאי להיאבק לא על תפקידי שרים זוטרים או סגני שרים לענייני כלום בממשלתנו, אלא לבדוק אפשרות להשתלב בזנב הרשימה אצל יאיר לפיד או במרצ, כמובן בהנחה שירצו לראות את הכנסת הבאה לא רק בערוץ הכנסת''.

גם במחנה הציוני גוברים הקולות המתנגדים לכניסה לממשלה. חברת הכנסת סתיו שפיר אמרה כי כניסה לממשלת הימין היא בגידה בבוחרי מפלגת העבודה. ''שנה שלמה הבטחנו שזה 'אנחנו או הוא'. בשום שלב לא אמרנו 'זה אנחנו, וגם הוא'. עצם הדיון המתמשך על זחילה פנימה מביך אותי", אמרה שפיר.

חבר הכנסת אראל מרגלית הבהיר שגם אם תצטרף העבודה לממשלה, הוא ימשיך להצביע עם האופוזיציה. חברת הכנסת שלי יחימוביץ' אמרה כי את ההצעה שהגיש "הליכוד" היה צריך לדחות בבוז כבר מזמן ולא לזחול לממשלה בלי שום תנאי תמורת תיקים וכיבודים.

''לא מדובר על ממשלת אחדות. מדובר על ממשלת ימין לכל דבר, כשמפלגת העבודה זוחלת אליה בלא תנאי כדי לקבל תיקים וכיבודים. כלום אחד גדול ומהדהד שכל כולו נתפר כדי שלא להרגיז את המפלגה הימנית ביותר בכנסת - הבית היהודי", הוסיפה.