מחאה מול ביתו של הרצוג

חברי מפלגת העבודה, ובהם פעילי המשמרת הצעירה והחוג לדמוקרטיה, מפגינים הערב (מוצאי שבת) מול ביתו של היושב ראש הרצוג בדרישה להוריד מעל סדר היום את האפשרות של כניסה לממשלת נתניהו.

נעמה לזימי, פעילה במפלגת העבודה ובמשמרת הצעירה, אמרה "ההפגנה היום התחילה כיוזמה של פעילי מפלגה צעירים והפכה להיות קונצנזוס רחב גיל וגיאוגרפיה. ההבנה כי חבירה אל ממשלת הימין הקיצונית והאכזרית הזו כלפי העם היא אובדן אמון מהציבור ומכה אנושה למפלגה צריכה לחלחל לא רק אלינו הפעילים אלא גם גבוה אל יו"ר המפלגה והסיעה כולה. את ביבי מחליפים - לא משרתים".

אור קשת מהחוג לדמוקרטיה אמר, "מי שהוביל את ההתנגדות המדהימה היא אנחנו, "האנשים הפשוטים", פעילי הקצה, מוקדי כוח קטנים ומפוזרים בתוך המפלגה ומחוצה לה. אנחנו אלה שביחד הטלנו את כל כובד משקלנו מול אנשים חזקים מאיתנו בהרבה. חברי הסיעה שבהתחלה היו מבולבלים ומהוססים, התיישרו לפי הקו שאנחנו הכתבנו. הרוח שנשבה במפלגת העבודה בימים האחרונים, היא הרוח של מחאת קיץ 2011.״

"יחד עם זאת, עד שהאופציה להצטרף לממשלה לא תיקבר קבורת חמור, צריך להמשיך להרוג אותה. צריך להמשיך להשמיע קול חזק וברור שאומר את מה שהיה צריך להיות מובן מאליו: זה הוא או אנחנו!".

ח״כ מרב מיכאלי, יו״ר סיעת המחנה הציוני, פנתה הערב למפגינים ואמרה "כמו שאמרתי לאורך כל השנה האחרונה - אני מתנגדת חד משמעית לכניסה לממשלה, אבל אל תתנו לנתניהו להשיג את מטרתו לפלג בינינו.

לא משנה כמה חולקות וחולקים על היו"ר, הדיון צריך להיות פנים מפלגתי ולא לספק תחמושת למי שרוצה להחליש את המחנה הציוני. הפגנה מול הבית של הרצוג לא מונעת נזק למפלגה, אלא מחמירה אותו".

יושב ראש המחנה הציוני יצחק הרצוג הגיב להפגנה, "אני גאה בכך שיש לנו צעירות וצעירים אקטיביסטים במפלגה. המשמרת הצעירה בתנועת העבודה התנגדה תמיד לכל ממשלות האחדות ואני מכבד זאת.

אנחנו מפלגה דמוקרטית וכל הקולות בה ראויים. אם תונח הצעה שתאפשר לנו להחזיק בהגה המדינה אני אשקול אותה ברצינות ואביא אותה להכרעת המוסדות הדמוקרטיים של המפלגה כראוי למפלגה דמוקרטית והחלטותיהם יחייבו את כולם", אמר.