טאקר מקריית גת. יוביל את הדרומיים לעונה נוספת בליגה הבכירה?
טאקר מקריית גת. יוביל את הדרומיים לעונה נוספת בליגה הבכירה?צילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

לא מעט משחקים יתקיימו הערב (ראשון) במסגרת המחזור ה-33 והאחרון של ליגת העל שבכדורסל, ובכל זאת רק שניים מתוכם יהיו בעלי משמעות.

מתוך חמשת המשחקים הערב, רק אלו של עירוני נס ציונה ומכבי קריית גת ישפיעו רבות על העונה הבאה של שתיהן, כשהשאלה הגדולה היא מי מביניהן תשרוד עונה נוספת בליגת העל ומי תבלה בעונה הבאה בליגה הלאומית. 

השתיים יארחו שתי קבוצות פייבוריטיות על הנייר, כשמצבה של נס ציונה קשה יותר מזה של הדרומיים מקריית גת, כשאלה חייבים ניצחון על האלופה והמוליכה הפועל ירושלים ובמקביל להפסד של קריית גת מול ראשון לציון.

בכדי ליצור שיוויון ולהימנע מחוסר ספורטיביות, החליטו במנהלת ליגת העל שבכדורסל על שעה אחידה במשחקי שתי הקבוצות מנס ציונה ומקריית גת, ורק עד לסמוך לשעת סיום המשחק תדע אחת משתי הקבוצות מי תשרוד בליגה הבכירה ומי תרד בתום דרמה אדירה לליגת המשנה.

לצד העליונות הברורה של הירושלמים על עירוני נס ציונה והמצב הבעייתי בו נמצאת הקבוצה הכתומה, לקריית גת ישנו גם כן קושי מובנה כשהיריבה שממול, מכבי ראשון לציון, רוצה לנצח בכדי שלא לשחק בשלב הפלייאוף מול מכבי תל אביב, ויעדיפו לקבל את מכבי חיפה בשלב הבא.

עם זאת, בקריית גת משחק שחקן הכדורסל הוותיק ביותר, מאיר טפירו, שלא ירד מעולם אל ליגת המשנה. האם דווקא בשלהי הקריירה שלו ירד טפירו אל הליגה השניה?