סניף של רשת מגה
סניף של רשת מגהצילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן נפגש היום (ראשון) עם בעלי רשת ''יינות ביתן'', נחום ביתן, לסיכום פרטי ההסכם הקיבוצי שיחול על עובדי מגה בבעלות יינות ביתן.

"היום אנחנו ממשיכים את המסע להצלת מגה", אמר ניסנקורן. "במהלך השנה האחרונה לקחנו הרבה החלטות במטרה להציל את מגה ואני שמח להגיד שהיום זה יום ניצחון לציבור העובדים ולעבודה המאורגנת. אנחנו אנחנו מוכיחים שעם הסתדרות חזקה ועם ועד עובדים חזק, אפשר להציל את מקום העבודה''.

הוא סיפר כי ''הגענו להסכמה לגבי ההסכם הקיבוצי שימשיך לחול במגה, גם על העובדים הקיימים וגם על עובדים חדשים שייקלטו בעתיד. הצלנו היום 3,500 משפחות. אנו מדברים על עובדים קשי יום, ליבת הארץ, עובדים מכל הפריפריה מדן ועד אילת".

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן התייחס בדבריו גם לאופי ההצעה, "יינות ביתן היו מאוד הוגנים. ההצעה בעצם משמרת כמעט את כל העובדים וצפויים להצטרף עובדים נוספים. עוד נושא חשוב הוא שימור מנגנון השכר - העובדים יישארו עם רמת השכר שיש להם כיום, בתנאים שעדיפים על צו ההרחבה וימשיכו להשתכר בכבוד".

"כל מי שמבקש לרכוש את מגה, צריך לעשות את זה עם הסכם קיבוצי, תוך שימור העובדים, וזה מה שאנחנו עושים. מחר נודיע לבית המשפט על כך שיש הסכם קיבוצי שהמציע הזה מחויב לו, וזהו תנאי לאישור עסקת המכר".

ניסנקורן הדגיש כי "למגה יש פוטנציאל צמיחה אדיר. היא ממוקמת במקומות הנכונים, היא נותנת שירות טוב, היא תנוהל בצורה נכונה ותיתן מחירים שטובים לצרכן – כך היא תמשיך ותשגשג".

יו"ר ועד עובדי מגה, אלי אייל, הצטרף לדברי ניסנקורן ואמר "היו לנו הרבה לילות שלא ישנו בשקט. היום הגענו להסכם קיבוצי מצוין שמשמר את רוב רובו של ההסכם הקודם. לצד שמירת הפרנסה של 3,500 עובדים, התחייבו בפנינו שייקלטו בחברה עוד 500 עובדים נוספים.

''יחד עם העובדים וההסכם הקיבוצי, אין לי ספק שמגה תוביל את מפת הקמעונאות בישראל. אנו נעשה הכל למען מגה וזו בשורה גם לצרכן הישראלי מאחר והתחרות תישאר הוגנת", הבטיח.