בוריס ג'ונסון
בוריס ג'ונסוןצילום: רויטרס

ראש עיריית לונדון היוצא, בוריס ג'ונסון, הנחשב לתומך מובהק בפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי, עורר סערה כאשר טען בראיון ל"סאנדיי טלגרף" הבריטי כי מטרתם של ראשי האיחוד האירופי ושל היטלר, היא אותה מטרה.

"באלפיי השנים האחרונות ראינו ניסיונות רבים ליצור שוב את 'תור הזהב' של הרומאים. נפוליאון, היטלר, מספר אנשים כבר ניסו זאת בעבר, וזה הסתיים באופן טראגי. האיחוד האירופי מנסה לעשות זאת בשיטות אחרות", אמר ג'ונסון.

''באופן בסיסי, מה שחסר היא הבעיה הנצחית שהיא חוסר בנאמנות נצחית לרעיון של אירופה. אין רשות אחת שכולם מכבדים או מבינים. זה גורם לחלל הדמוקרטי העצום הזה" טען ראש העירייה היוצא.

דבריו של ראש עיריית לונדון לשעבר וההשוואה בין האיחוד האירופי להיטלר, עוררו כצפוי סערה עצומה. חברת הפרלמנט הבריטי הילארי בן גינתה את דבריו בחריפות. "אלו דברים פוגעניים ונואשים. חברי תנועתו של ג'ונסון לעזיבת האיחוד האירופי איבדו את הטיעון הכלכלי וכעת הם מאבדים את המצפן המוסרי שלהם.

''אחרי הזוועות של מלחמת העולם השנייה, האיחוד האירופי סייע להביא לסיום שנים של מאבקים באירופה, ועבור ג'ונסון לבצע את ההשוואה הזו זה דבר פוגעני ונואש" אמרה בן.

גם חברת הפרלמנט איבט קופר הצטרפה לגינויים וקראה לג'ונסון "לא לשחק משחקים פוליטיים עם הפרק האפל והמרושע ביותר בהיסטוריה של אירופה" כדבריה. "הוא אדם נואש שמחפש כותרות לקמפיין הנושא שלו לעזיבת האיחוד האירופי. הוא מנסה למצוא חן בעיני תומכיו בעזרת היטלר, אשר ביצע רצח עם של מיליוני חפים מפשע" אמרה קופר.