מחשב. אילוסטרציה
מחשב. אילוסטרציהצילום: דרור גרטי, פלאש 90

תשעה בני אדם עוכבו הבוקר (שני) לחקירה בחשד שהיו מעורבים בביצוע הונאה רחבת היקף כלפי עשרות לקוחות בנקים בישראל בהיקפים של למעלה ממיליון שקלים.

חוקרי המשטרה ערכו במקביל חיפושים בכמה זירות, ונתפסו מחשבים, טלפונים, חומרי מדיה רבים וכסף מזומן בשווי מוערך של כמאה אלף שקלים וכן רכוש לצורך בקשת חילוט. הבנקים מסרו כי הלקוחות פוצו ולא נפגעו כספית מהאירוע.

במשטרה מציינים כי החקירה מנוהלת תוך עידכון שוטף של הפיקוח על הבנקים, נציגי הבנקים השונים וחברות כרטיסי האשראי ומלווה מראשיתה על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

על פי החשד כמה תושבי ערערה חברו לכמה אנשים נוספים תושבי הצפון והמרכז וביצעו לאורך תקופה הונאה שיטתית ומאורגנת כלפי עשרות לקוחות בנקים שונים בישראל. על פי החשד, המעורבים ביצעו עשרות חדירות שלא כדין לחשבונות בנק מקוונים, שאת פרטיהם השיגו בתחבולה מהלקוחות.

באמצעות החדירות העבירו החשודים לרשותם במגוון שיטות כספים בשווי מוערך כולל של למעלה ממיליון שקלים. בחלק מהמקרים עשו על פי החשד המעורבים שימוש בפרטי כרטיסי אשראי של לקוחות, אשר הושגו אף הם בתחבולה.

החשד כולל שורת עבירות ובהן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות כאדם אחר במטרה להונות, קשירת קשר לביצוע פשע, פגיעה בפרטיות, עבירות על חוק המחשבים, עבירות על חוק איסור הלבנת הון, הונאה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות וגניבה.

בהמשך היום עשויה המשטרה להביא חלק מהחשודים לדיון בבקשה להאריך את מעצרם.

במשטרה מדגישים כי הטיפול בלקוחות ובסוגיית הכספים שנגנבו באמצעות ההונאה מבוצע על ידי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי.