יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, השתתף היום (שני) בוועידה השנתית של הליגה נגד השמצה המתכנסת בוושינגטון, והתראיין על הבמה לעיתונאי ג'פרי גולדברג.

גולדברג שאל את לפיד מה האלטרנטיבה שהוא מציע כמועד לראשות הממשלה. "אני עובד קשה מאוד קשה כדי להשיג את המטרה ולהוביל את מדינת ישראל", סיפר לפיד. ''זה הזמן של ישראל להתקדם ואנחנו מציעים לציבור תכנית מפורטת שתצעיד את ישראל במסלול הנכון''.

לדברי לפיד, ישראל מתמודדת בתקופה זו עם אתגרים רבים מבחוץ ומבפנים. ''צריך שתהיה מנהיגות שתדע להתמודד עם האתגרים הללו".

יו"ר 'יש עתיד' הודה כי ראש הממשלה נתניהו הוא יריב קשה, ''אבל מנהיגות קשורה גם לזמן, אתה צריך את המנהיג הנכון לזמן נכון. זה הזמן של הציבור הישראלי להתקדם ואני עושה את זה בכבוד.

''אני לא אוהב שפוליטיקאים בונים מנהיגות על ידי השמצות של ראש הממשלה ואני נוהג בו בכבוד אבל זה הזמן של ישראל להתקדם וזו הסיבה שהצטרפתי לפוליטיקה", סיפר.

ח''כ לפיד נשאל על הניסיונות להקים ממשלת אחדות והבהיר כי אין בכוונתו להצטרף לקואליציה. "אנשים עסוקים רק באיזה תפקיד הם רוצים להיות במקום במה שהם רוצים לעשות למען המדינה. הפוליטיקאים כל כך עסוקים בעצמם שהם שוכחים שיש להם מטרה והיא לשרת את הציבור. זה רע למדינה. לא מדובר פה על ערכים או עקרונות''.

לדברי לפיד, פוליטיקה היא כלי באמצעותו ניתן לגרום לעולם להיראות טוב יותר לא נועד כדי לחלק תיקים אחד לשני. "זה לא טוב למדינה. זה מעביר מסר שיכול לגרום לכך שאנשים יסתכלו על המערכת הפוליטית בעיניים ציניות ויגידו לעצמם שלמערכת הפוליטית אין קשר אליהם כי היא לא עוסקת בבעיות שיש לציבור, היא לא עוסקת בכלכלה היא לא עוסקת בסוגיות של מלחמה ושלום לא עוסקת ביחסים שיש לנו בעולם, היא עוסקת רק בג'ובים".

בהמשך הדברים התייחס לפיד ליחסים בין ישראל לארה"ב ואמר, "אני לא מאשים אף אחד מהמנהיגים. היחסים בין ישראל לארה"ב יותר עמוקים מיחסים בין שני אנשים. היחסים בין המדינות אותנטיים ויציבים יש לנו ערכים משותפים ואין מה לדאוג".