עכו יורדת אל ליגת המשנה לאחר שבע שנים
עכו יורדת אל ליגת המשנה לאחר שבע שניםצילום: פלאש 90

תם המסע של הפועל עכו בליגת העל שבכדורגל. אחרי שבע עונות רצופות בליגה הבכירה, את רובן אמנם סיימה בחלק התחתון של הטבלה, הפועל עכו ירדה הערב באופן מוחלט (שני) לליגה הלאומית, הליגה השניה.

עכו סיימה בתוצאת תיקו את משחקה מול עירוני קריית שמונה, יריבה נוספת שהייתה בסכנת ירידה לפני משחקן הערב, ובכך חתמה סופית על ירידת ליגה בצורה הדרמטית ביותר שאפשר, ממש במחזור הסיום של העונה. 

אל משחקה הערב מול קריית שמונה עלתה עכו בידיעה שהכל תלוי בה, ניצחון והיא שורדת עונה נוספת, השניה ברציפות בצורה כה דרמטית ומיוחדת. בשל יחס שערים גרוע מהפועל חיפה, עכו החזיקה במספר האחוזים הגבוה ביותר לרדת אל הליגה השניה, ואם עובדה זו והחלפת מאמנם רגע לפני סיום העונה, לא הצליחו לגרום לשחקני עכו להרים את הרמה שלהם, אולי זה מה שהיה צריך לקרות עבור המועדון הצפוני. 

עכו לא היו במשחק הערב, משחק הסיכוי האחרון שלהם בהחלט, למן הרגע הראשון. האורחים מקריית שמונה שלטו בכדור ובקצב המשחק ואף הגיעו ליותר הזדמנויות של הבקעה. בדקה ה-16 אוסטין אמוטו כבש לזכות הקריה, ובעכו נכנסו להלם, אך לא כזה שגרם להם לנסות דברים אחרים. 

דווקא הבשורה מהמשחק המקביל, שם עלתה בני יהודה ליתרון על הפועל חיפה, הכניסה מעט חיים בשחקני עכו ואלה החלו לנסות יותר להתקרב לשער האורחים מקריית שמונה. רק בתוספת הזמן הצליחו שחקני עכו לכבוש לשער האורחים כשדילן סייס איזן את התוצאה, אך היה זה מעט מדי ומאוחר יותר מדי כשגם הפועל חיפה הצליחה להשוות את התוצאה, ובזכות יחס שערים עדיף שרדה עונה נוספת בליגת העל. 

כעת בחיפה ובקריית שמונה יכולים לנשום לרווחה וכבר להתחיל לתכנן את העונה הבאה, כדי שהעונה הרעה שעברה עליהם ונגמרה זה עתה, לא תחזור שוב גם בשנה הבאה. 

האם הפועל עכו בדרך להימחק ממפת הכדורגל הישראלי?