איזי שרצקי. לא ראוי
איזי שרצקי. לא ראויצילום: פלאש 90

איזי שרצקי, בעלי קבוצת הכדורגל של עירוני קריית שמונה ומי שעומד בראש חברת "איתוראן", ידוע כאדם שקול וקר רוח. רק אדם כזה יכול היה להצליח להפריח את הצפון השומם. לכן, הודעתו בתום משחק הכדורגל של קבוצתו מול הפועל עכו, בסופה שרדה קבוצתו בליגה הבכירה, מתקבלת בהלם.

לא כך הייתה אמורה להיות העונה של הקבוצה מקריית שמונה. עונה שהחלה בזכיה במשחק אלוף האלופים מול מכבי תל אביב, והמשיכה בהעפלה לגמר גביע הטוטו, הייתה אמורה להסתיים בצורה אחרת לגמרי. 

ובכל זאת, להודיע על פיטוריו של מאמן הקבוצה בשידור חי, אל מול המצלמות, ללא הודעה מוקדמת למאמן, לא מתאימה לאיזי שרצקי, שבעבר עבר מעשה דומה כשברק בכר, מאמנו לשעבר, חתם מאחורי גבו בקבוצה מבירת הנגב, הפועל באר שבע.

בעמדת הראיונות לאחר משחק ההישרדות נשאל שרצקי על זהות המאמן שעל הקווים ואם שלומי דורה, שהחליף את סלאח חסארמה בחודש פברואר האחרון, ימשיך בקבוצה. הבעלים שככל הנראה היה סוער אמר מבלי למצמץ כי דורה לא ימשיך בקבוצה וכבר עשה פניות למספר מועמדים לעמדת המאמן לעונה הבאה.

"התוצאות הן כאלה שאני צריך לעשות שינוי. יש מועמדים, אבל כשאני אסגור, אני אגיד לכם", אמר שרצקי למצלמות הטלוויזיה.

לדברי שרצקי, "בחצי השנה האחרונה לא היה לי נחת, לא היה לי קל. מהצלחות לומדים פחות מאשר מהכישלונות. אני מקווה שלמדתי הרבה מהכישלונות. היו הרבה טעויות".

שלומי דורה הגיב על הדברים במסיבת העיתונאים לאחר המשחק כשאמר, "מן הראוי היה קודם כל להודיע לי ולא לתקשורת. עמדתי במשימה אז מגיע לי להמשיך. יהיה מגוחך לשפוט אותי על התוצאות שהיו לקרית שמונה, כי צריך היה להכיר את המערכת מבפנים כדי להבין באיזה לחץ וסיטואציות עמדנו שם. אני הולך עם ראש מורם, עשיתי את שלי ואני מאחל לקרית שמונה בהצלחה".