להסתיר את הטילים האיראניים או את ההונאה האיראנית?
להסתיר את הטילים האיראניים או את ההונאה האיראנית?צילום: רויטרס

מדבריו של מפקד זרוע הטילים וחיל האוויר במשמרות המהפכה האיראני, אמיר עלי חאג'יזאדה, עולה כי על מנת לטשטש את ההונאה האיראנית הכרוכה בהסכם המעצמות ביקשה ארה"ב מאיראן שלא לדווח על ניסויי טילים המתבצעים על ידה.

בכנס תלמידי דת בעיר קום שהתקיים לפני ימים אחדים נשא חאג'יזאדה דברים שתורגמו והופצו בידי חוקרי מכון ממר"י לחקר התקשורת במזרח התיכון.

המפקד הבכיר אמר לתלמידים כי ארה"ב "מנסה לטעת בנו את האמונה לפיה איראן נמצאת על פרשת דרכים ואין לה ברירה אחרת אלא להתפשר עם אמריקה או שתמיד תסבול את לחצי אמריקה והבעיות הנובעות מכך... בד בבד, בתוך איראן התקבעה האמונה שלא ניתן לפתור את הבעיות ללא אמריקה".

לדבריו "אם נעמוד איתן נוכח צעד זה של האמריקאים שגנבו את כספי האומה, הם יינטשו הרגל זה. אך אם נתפשר איתם, תגיע גניבתם לכדי 40-50 מיליארד דולר מנכסי איראן וכספיה החסומים. האמריקאים מבינים רק את שפת הכוח, הם לא מבינים את שפת ההיגיון. לא ניתן לסמוך עליהם. יש לעמוד מולם נחרצות ולפעול. שאם לא כן, נהיה עדים כל יום לדרישותיהם המוגזמות והמרושעות".

בשלב זה של דבריו חשף את הבקשות האמריקאיות לטשטוש ניסויי הטילים שמבצעת איראן: "כעת האמריקאים אומרים לנו 'אל תדברו על ענייני טילים, ואם אתם עושים ניסוי או תרגיל טילים אל תזכירו אותו'".

את הדברים אמר כמי ששולל יחס והסכמה לכל בקשה אמריקאית מחשש שהדרישות האמריקאיות ילכו ויגברו: "אם נסכים לכך, הם יתקדמו צעד נוסף ויאמרו לנו: 'אל תעשו ניסוי טילים בינתיים וגם אל תעשו זאת באזור המפרץ הפרסי'. לאחר מכן יאמרו: 'לשם מה אתם צריכים טווח של 2000 ק"מ לטילים שלכם?' לאחר מכן יאמרו לנו: 'הבה נבדוק האם באמת הטילים שלכם יכולים לשאת נשק גרעיני? הביאו לנו את פרטי הטיל'.

לאחר מכן יאמרו: 'אנו צריכים להציב מצלמות' ולבסוף יאמרו: 'או שתחתכו את הטילים עם מסור או העמיסו אותם על אנייה ותמסרו אותם לנו'. כמובן שהם משלים את עצמם. דבר זה לא יתרחש אף פעם".