דגל ישראל
דגל ישראלערוץ 7

חברי תא לביא באוניברסיטת חיפה, ביקשו להניף דגלי ישראל ולהפגין מול טקסי יום הנכבה שקיימו חברי התאים הערביים. אך ההנהלה סירבה לאפשר להם להפגין ואף איימה עליהם בהדחה מהלימודים.

יו"ר תא לביא, דניאל סיגלוב, לא מתכוון לעבור לכך לסדר היום, "ביקשנו כבר לפני עשרה ימים, בישיבת התאים עם דקאן הסטודנטים, לקיים אירוע נגד טקס הנכבה, הגשנו את הבקשה אך האוניברסיטה דחתה את הבקשה ואף איימה שמי שיפגין יקבל זימון לוועדת משמעת ואף יושעה מהלימודים".

לדבריו לא אפשרו להם אפילו להניף דגלי ישראל במקום, "הטקס של הנכבה התקיים כרגיל, היו חבר'ה שניסו להפגין וקיפלו אותם תוך חמש דקות, לא נתנו לנו אפילו להרים דגל ישראל".

סיגלוב אומר לערוץ 7, שהוא מתכוון לערב פוליטיקאים, "נפעל במישורים אחרים אולי חקיקתיים, דרך חברי כנסת כדי לעצור את ציון יום הנכבה באוניברסיטאות, אין מקום לציון יום אבל על מדינת ישראל".

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה:

1. על פי תקנות האוניברסיטה, הפגנות מתקיימות במועדים מסוימים בלבד, ולכן לא אושר לחברי תא לביא להפגין במועד בו ביקשו להפגין.

2. אוניברסיטת חיפה פועלת על פי החוק והחלטות בתי המשפט ותאשר כל פעילות ציבורית, כל עוד היא נעשית תוך שמירה על חוקי המדינה ובהתאם לתקנון. מדובר בפעילויות של תאי הסטודנטים השונים ולא של האוניברסיטה והם אלה שבוחרים את תוכנן וזהות המשתתפים בהן.

3. במקביל לאישור לקיים אירוע לציון יום הנכבה, אישרה האוניברסיטה ל"אם תרצו" לחלק כרוזים וחומרים נגד ציון יום זה, כולל החוברת "נכבה חארטה". ל"הבית היהודי" אושרה לקיים הפגנת תמיכה בחיילי צה"ל ובשבוע הבא אושרה הפגנה נוספת של "אם תרצו" כנגד ציון יום הנכבה. במידה ותא "לביא" יבקש לקיים הפגנה בשבוע הבא, במועדים שאפשריים על פי התקנון, צפוי כי יינתן לכך אישור.

4. באוניברסיטת חיפה מונפים בגאווה עשרות דגלי ישראל ולא יעלה על הדעת שבאוניברסיטה ישראלית יהיה איסור כלשהו על נשיאת דגל ישראל.