הפטריוטים עם אראל סג"ל
הפטריוטים עם אראל סג"לצילום: יח"צ ערוץ 20

הפטריוטים בדיון סוער על דברי סגן הרמטכ"ל יאיר גולן שהודה כי הוא מעדיף לסכן חיילים ולא אזרחי אויב.

חבר הפאנל, העיתונאי קלמן ליבסקינד אמר שהבעיה מתחילה בהגדרה "בלתי מעורבים" כלפי משפחות המחבלים, "אנחנו מדברים על אזרחי מדינת אויב. כשיאיר גולן מדבר על בלתי-מעורבים הוא מצייר את אשתו של סלאח שחאדה שהרגנו אותה עם בעלה כמו מרגריטה לאוטין ז"ל שבחיסול חשבונות של העולם התחתון נהרגה כבלתי מעורבת בחוף בבת-ים. זה לא אותו דבר".

חברת הכנסת לשעבר ענבל גבריאלי הצטרפה לדבריו של ליבסקינד והוסיפה, "ילדים שישנים על סליקים של נשק הם לא בלתי מעורבים. בבסיס דבריו הוא צודק כשהוא אומר שלא יתכן שניטול חיי אדם ללא הצדקה. הבעיה היא שהוא יקבע לי מה ההצדקה כשהוא אומר שחייו של  האויב הבלתי מעורב עדיפים על חיי החייל".

העיתונאי בני רבינוביץ' בחר להגן על הדברים שאמר גולן, "למה הוא התכוון? יש לנו עכשיו ידיעה שבבית מסוים בעזה רוצים לירות טיל לעבר ישראל. בבית הזה יש גם בלתי מעורבים. השאלה היא איך מתנהגים במקרה שהצבא לא הספיק לפנות".

ד"ר הני זובידה טען כי מנסים לסלף את דברי סגן הרמטכ"ל, "כשבא קצין כל כך מוערך ואומר את מה שהוא אומר, אתם באמת חושבים שהוא מעדיף לשים את החיים של צה"ל בסכנה?".

ליבסקינד ענה לו כי זה מה שגולן אמר במפורש. גבריאלי התפרצה לדבריו של זובידה והאשימה כי בכירים בצה"ל כאילו אומרים "תמותו, תהיו בשר תותחים, העיקר שנגיד שצה"ל הצבא הכי מוסרי בעולם!".