אלוף משנה יריב בן עזרא
אלוף משנה יריב בן עזראצילום: ערוץ 7

מפקד חטיבת חברון, אל"מ יריב בן עזרא, התייחס השבוע בשיחה סגורה עם מפקדים בגדוד מילואים לפרשת החייל היורה בחברון.

בדבריו, שפורסמו הערב (שלישי) בערוץ 10, דחה בן עזרא את האפשרות שהחייל אלאור אזריה פעל מתוך מחשבה שהוא וחבריו נתונים בסכנת חיים.

"לפני שהוא מתחיל את הירי הוא אפילו מוריד את הקסדה, הוא בא לחבר שלו ואומר לו 'בואנ'ה, מחבל שבא להרוג אותנו צריך להרוג אותו'. כל העניין הזה של 'סכנת חיים, מטענים', כל הדברים האלו, זה נכנס בשעות הצהריים המאורחות כשעורכי דין נכנסו לתמונה", סיפר המח"ט על התחקיר.

בן עזרא שיתף את המפקדים בתחושותיו בעקבות הסערה הציבורית שהתפתחה, "האירוע הזה יצר את התחושה כאילו שמה שנקרא אנחנו זורקים אותו לכלבים. ביצוע הירי הוא תקלה. אגב, כל הסובבים אותו אומרים בדיוק אותו דבר. אף אחד לא הרגיש שם סכנת חיים".

המח"ט הוסיף ותקף את מעורבותם של פוליטיקאים ורבנים בנושא של הוראות הפתיחה באש, ומיקד חלק מהביקורת ישירות ברב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, "כשרב ראשי במדינת ישראל, שהרבה אוכלוסיה במדינת ישראל מה שהוא אומר זה בשבילם 'לימין שור', בא ואומר 'מחבל צריך להרוג ושלא יבוא איזה רמטכ"ל...' ומנפנף ככה ביד, חברים, להגיד שזה לא משפיע? זה משפיע".

עוד התייחס הקצין הבכיר גם לדעיכה במצב הביטחוני, ואמר: "הפלסטינים הבינו שיש חוסר תכלית במה שהם עושים. מתים בלי שום הישג, בלי שום התקדמות מדינית".

אל"מ בן עזרא הזהיר גם מהתפרצות מחודשת של גל הטרור, ורמז כי ללא תהליך מדיני, ההסלמה היא רק שאלה של זמן. "צופים שההסלמה תחזור, היא לא נעלמה . על זמן שאין שום שינוי אסטרטגי בשטח, אין שום סיבה שייעלמו החיכוכים או העימותים".