שם חשוד? הרב דב ליאור
שם חשוד? הרב דב ליאורצילום: אריה מינקוב

תלמיד ישיבת ניר בקרית ארבע, שהמשטרה החרימה ממנו בשנת 2011 חוברות שיצאו בעקבות כנס תמיכה ברב דב ליאור, הגיש תביעה נגד המשטרה על עיכוב שווא והחרמת החוברות.

דיון ההוכחות בתביעתו של התלמיד התקיים היום (שלישי) - ובמהלכו שאל עורך דינו של התלמיד התובע, עו"ד יצחק בם, את השוטר שעיכב את התלמיד והחרים לו את החוברות, מדוע חשב שמדובר בחוברות המכילות חומר הסתה.

השוטר השיב לשאלה, "סיבת החשד, בגלל שעיינו בחוברת ומדובר בדב ליאור. היו התראות על תג מחיר, כל פעם אמרו לנו לעשות בדיקות, ודיברו על איזה משהו כזה. ברגע שנתקלתי בשם אמרו לעכב ולהביא אותו לחקירה".

השוטר הוסיף בהמשך, "הדריכו אותנו לעשות בידוקים בעניין תג מחיר. השם היה דב ליאור. אני שירתתי כמה חודשים במקום פעלתי לפי הוראות הקצונה.

עו"ד יצחק בם המייצג את התובע מסר בתגובה: "מקומם שבמדינה שמתיימרת להיות יהודית ודמוקרטית שוטרים מרשים לעצמם לחטט בחפציהם של אזרחים ללא עילה, להציץ בחוברות ולעכב אזרח בגלל שמו של הרב ליאור המתנוסס על החוברת".

לדבריו, "לו חיינו במדינה מתוקנת, המשטרה הייתה מתנצלת ומעמידה לדין משמעתי את מי שהורה על העיכוב. יש לקוות כי בית המשפט יבהיר למשטרה שגזירות הדת של אנדריאנוס בוטלו מזמן ואסור לה לעכב אזרח ולהחרים חוברות, אפילו אם הן נושאות את שמו של הרב דב ליאור".