ליברמן ונתניהו
ליברמן ונתניהוצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין לפגישה את יו"ר ''ישראל ביתנו'' ח"כ אביגדור ליברמן, כדי לפתוח עמו במשא ומתן לצירוף ''ישראל ביתנו'' לקואליציה.

השניים ייפגשו בשעה 16:00 אחר הצהרים, וזו פגישה משמעותית ראשונה בין השניים בתקופה האחרונה, שהיתה רוויה בהשמצות חריפות שהשמיע ליברמן נגד ראש הממשלה ומדיניות ממשלתו.

נתניהו, כך נראה, האזין רוב קשה למסיבת העיתונאים שכינס ח''כ ליברמן בצהריים, בה הודיע כי הצטרפות לקואליציה באה בחשבון מבחינתו, אם יתקבלו כל הדרישות שהציב. ''אין כאן עניין אישי, ואם אנחנו נקבל מענה לאותן סוגיות מרכזיות שדיברנו עליהן אז יש על מה לדבר", אמר.

ליברמן טען כי לא הוצע למפלגתו לקבל את משרד הביטחון וכן לקדם חקיקת עונש מוות למחבלים. ''אנחנו לא שמענו הצעה כזו. יש הרבה מתווכים מטעם עצמם והרבה אנשים טובים שמגיעים כל יום", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו.

ליברמן במסיבת העיתונאים

"אם זה נכון שהוצע ביטחון, עונש מוות ורפורמה פנסיונית - זו הצעה רצינית, בהחלט מכובדת, ויש על מה לדבר. אבל אנחנו לא ננהל משא ומתן באישון לילה ודילים באפלה. ראש הממשלה מכיר את הטלפון שלי. לא פסלנו שום דבר אבל שיהיה רציני", הבהיר ליברמן.

כעת יש להמתין ולראות האם שוב יציע ראש הממשלה לליברמן לקבל את תיק הביטחון, ובמידה וכך יהיה - כיצד יגיב שר הביטחון המכהן משה יעלון.

נציין כי עוד לפני הפגישה המשמעותית בין נתניהו לליברמן, יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג צפוי למסור הצהרה מיוחדת בשעה 14:30.