שוברים שתיקה בפעילות
שוברים שתיקה בפעילותצילום: תומר נויברג, פלאש 90

אוניברסיטת בן גוריון תקיים בסוף החודש אירוע בשם "שוברי שתיקה לדורותיהם ועכשיו" - המהווה מחווה לארגון 'שוברים שתיקה'.

בתנועת 'אם תרצו' אומרים כי "הכנס מוצג בפרסומים כאירוע רשמי של המוסד דבר הנוגד את החלטת המועצה להשכלה גבוהה המבקשת לדחות כל ניסיון לפוליטיזציה באקדמיה".

עוד טוענים כי רוב המרצים בכנס הם "פעילים פוליטיים השייכים לשמאל הרדיקלי והאנטי ציוני של מדינת ישראל".

במכתב ששלח להנהלת המוסד מנכ"ל 'אם תרצו', מתן פלג, הוא דורש לבטל לאלתר את קיום האירוע. 

לדבריו, "קיום כנס זה בחסות האוניברסיטה ובתמיכתה, מהווה תמיכה של מוסד ציבורי הממומן בכספי משלם המיסים, בארגון פוליטי אנטי ציוני העוסק בהכפשתם של מדינת ישראל וחיילי צה"ל בארץ ובעולם במימון ממשלות זרות".

במכתב שהעתקים ממנו נשלחו גם לשר החינוך וליו"ר ועדת חינוך של הכנסת הוסיף פלג, "עם התייצבות האוניברסיטה לטובת ארגון התעמולה השתול 'שוברים שתיקה', מתייצבת האוניברסיטה בחזית אחת עם מכשירי תנועת החרם הבינלאומית נגד ישראל (BDS) ומכשירה בכך את תעשיית השקרים נגד ישראל".

פלג טען עוד כי "רשימת משתתפי הכנס מדברת בעד עצמה - שניים ממנהיגי ארגון 'שוברים שתיקה' (יולי נובק ונדב ויימן) ישאו בו דברים, לצד מרצים שונים ופעילי שמאל רדיקלי החתומים על עצומות התומכות בסרבנות שירות בצה"ל ועצומות הקוראות ללחץ בינלאומי על ישראל, כל זאת באירוע אותו יפתח לא אחר מרקטור האוניברסיטה".

"אם בן גוריון היה נוכח באירוע זה הוא היה מתהפך בקברו. האוניברסיטה הקרויה על שמו ועל בסיס חזונו ליישוב הנגב - הפכה לתומכת בארגון 'שוברים שתיקה' - ובכך מחזקת לא רק את תופעת הדה לגיטימציה מבפנים המובלת באמצעות מימון זר, אלא אף את מסע החרם הבינלאומי נגד ישראל", כתב פלג.