ברק בכר חוגג אמש עם צלחת האליפות
ברק בכר חוגג אמש עם צלחת האליפותצילום: האתר הרשמי של הפועל באר שבע

זה לא קרה מיד, וזה גם לא היה קל. 9 שנים נמצאת אלונה ברקת בראשות הקבוצה מבאר שבע. 9 שנים נחלה אכזבה שוב ושוב, למרות כסף רב שנשפך. אלונה מצידה לא הרימה ידיים, אף שהייתה קרובה לכך לא פעם, ולא בגלל תוצאות הקבוצה כמו בשל התנהגות האוהדים.

הכל התחיל אי שם בעונת 2007 כשאלונה החליטה לקנות את הקבוצה הדרומית שנחשבה למועדון פאר בכדורגל הישראלי, אך פאר שהיה ונעלם. באר שבע עוד שיחקה בעונה זו בליגה הלאומית, ואלונה אמרה לכולם כי המטרה היא לזכות באליפות המדינה בליגת העל שבכדורגל. אף אחד לא האמין כי אחרי 9 שנים היא אכן תעשה זאת.

18 מאמנים עברו במועדון האדום מבירת הנגב, עד להגעתה של אלונה. מלבד לופא קדוש ז"ל, אף אחד מהמאמנים לא החזיק מעמד יותר מעונה אחת. הלחץ והציפיות הגבוהות שהתרסקו שוב ושוב עשו את שלהם.

ככל שעבר הזמן, גם אוהדים הלכו והתרחקו מהמועדון מספר אחד בדרום כש-70 מנויים בלבד מכרו בקבוצה האדומה עת שיחקה בליגה השניה, הליגה הלאומית. אפרופו הליגה הלאומית, מאור מליקסון, מי שחתום על האליפות האדומה כשכבש אמש את השער שקבע מהפך בתוצאה, שיחק עם הקבוצה בליגה הלאומית.

ואז הגיעה אלונה, ולאט לאט הצליחה להצמיח את הקבוצה. אחרי שעלו ליגה בזכות ההחלטה להגדיל את מספר הקבוצות בליגת העל שבכדורגל, באר שבע עוד נלחמה על ההישרדות ורק במחזור הסיום של העונה הצליחה לעשות זאת כשהורידה את מכבי נתניה. 7 שנים אחרי, ושוב נתניה תרד ליגה, באר שבע? היא תזכה באליפות המדינה.

שחקנים מובילים האמינו בקבוצה וחתמו בה כשהראשון והבכיר מכולם היה הסמל של הקבוצה שחזר מבלגיה שם שיחק במשך מספר רב של שנים, אליניב ברדה שמו. החלוץ המצויין חזר במטרה אחת - להחזיר את באר שבע למפת הכדורגל הישראלי, לא דבר של מה בכך בשנים בהם שחקנים רבים המזוהים עם קבוצתם בכדורגל הישראלי עוזבים לטובת כסף גדול יותר או בשל סכסוך פנימי עם הבעלים.

ברדה היה הסימן להתחלת המהפכה. מאז לופא קדוש ז"ל, באר שבע לא נתנה קרדיט למאמן עונה שניה ברציפות, ופתאום אלישע לוי שכמעט וירד עם באר שבע אל הליגה השניה, המשיך לעונה נוספת, והנחית עוד מספר שחקנים מובילים בהם מאור בוזגלו שחזר גם הוא מבלגיה.

בין לבין אלונה כמעט ואמרה נואש כשאוהדי הקבוצה גרמו לפיטוריו של גיא עזורי מאימון הקבוצה לאחר שניסו להורידו מהכביש המהיר לאחר הפסד נוסף. אלונה כבר הודיעה כי בסיום העונה היא תעזוב את הקבוצה, ולאחר חתימת אוהדי הקבוצה על כתב התחייבות להתנהגות נאותה, הסכימה זו לחזור בה מהחלטתה והבטיחה כי בקרוב הדברים ישתנו מצד הקהל. הבטיחה וקיימה.

אחרי עונה צמודה נוספת, שהסתיימה עם סגנות בלבד, בחרה ברקת בברק בכר כמאמן הקבוצה, במה שהיווה את ההחלטה שהביאה בסופו של דבר את האליפות הכל כך מיוחלת ומרגשת לדרום הרחוק.

בעונה של 29 משחקים רצופים ללא הפסד, גם ערן זהבי, בעונה אישית חלומית, לא יכול היה לקחת את האליפות מבאר שבע. רצף 29 המשחקים של באר שבע מהווה את הרצף הארוך ביותר של משחקים ללא הפסד באירופה כולה העונה. עם רצף שכזה אי אפשר שלא לזכות באליפות.

העבודה המקצועית של בכר, השקט הנפשי והסגל המנוסה הם שאיפשרו לב"ש לעמוד בלחץ ולזכות באליפות, למרות כאמור קרב צמוד בין מכבי תל אביב האלופה בשלוש השנים האחרונות לביניהם.

על פי ההערכות, הסכום אותו השקיעה ברקת בקבוצה הוא 100 מיליון שקלים. 100 מיליון שקלים ששווים אליפות אדומה והיסטורית לאחר 40 שנים יבשות במדבר.