טורונטו הלילה. חסמו את קליבלנד
טורונטו הלילה. חסמו את קליבלנדצילום: רויטרס

לא בלתי מנוצחים. מסתבר, שמי שתזכה באליפות ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA העונה, לא תהיה קבוצה בלתי מנוצחת, מכונה, אלא אנושית לגמרי כשגם קליבלנד קאבלירס הצטרפה הלילה (בין מוצאי שבת לראשון) אל רשימת המפסידות בשני משחקי הגמר, המזרח והמערב. 

קבוצתו לשעבר של המאמן הישראלי דייויד בלאט, נכנעה הלילה במשחק השלישי בסדרת גמר המזרח לטורנטו בתוצאה 84:99 ובכך רשמו הפסד ראשון במשחקי הפלייאוף העונה. כעת תוצאת הסדרה בין שתי הקבוצות עומד על 1:2 לטובת הקאבס, שחייבים להחזיר לעצמם את כוח ההרתעה בכדי לא לשמוט את היתרון הזעיר. 

אחרי שני משחקים חד צדדיים באולמה של קליבלנד, הגיעו אלה הלילה לקנדה, ושם קיבלו שיעור מהשחקנים המקומיים. 

פתיחת המשחק עוד הייתה צמודה, אבל ברבע השני החלו המארחים לברוח לשחקני קליבלנד עם ריצת 23:33. משם שחקני טורונטו לא עצרו.

הפער כבר הגיע אל שיאו עם 18 נקודות הפרש, כשדמאר דרוזן וביסמאק ביומבו שלטו בקצב המשחק והובילו את שחקני טורנטו בנקודות. אל הפסקת המחצית ירדו שתי הקבוצות כשההפרש עומד על 13 נקודות בלבד, ובקרבת קליבלנד האמינו כי אפשר לנצח בפעם השלישית ברציפות. 

במהלך הרבע השלישי הפער המשיך להצטמצם כשזה ירד עד חמש נקודות, אבל המארחים מקנדה לא הסכימו לוותר על המשחק וחזרו להוביל בפער דו ספרתי, עם תחילת הרבע האחרון, ממנו כאמור ירדו מנצחים עם 84:99.

טיירון לו, מי ששימש כעוזרו של דייויד בלאט, החליט ברבע האחרון לתת לשחקניו המובילים מנוחה, לקראת המשחק הבא בין שתי הקבוצות שיתקיים בלילה שבין שני לשלישי.

רשימת הקלעים: דרוזן 32 נקודות, ביסמאק ביומבו 26 כדורים חוזרים ו-10 נקודות, וקייל לאורי סיים עם 20 נקודות.

בקליבלנד לברון ג'יימס סיים עם 24 נקודות, 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, וג'יי אר סמית' תרם 22 ו-5 ריבאונדים. קיירי אירווינג וקווין לאב סיימו את המשחק עם 16 נקודות יחד, וחסרו לקליבלנד הלילה.