משה יעלון
משה יעלוןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר הביטחון משה יעלון שוחח בשבוע שעבר עוד לפני הדחתו עם אתר "ליכודניק" וסיפר על המצב הבלתי אפשרי שאליו נקלע בשבועות האחרונים.

"כאשר החלה פרשת החייל היורה מחברון נתניהו הסכים איתי שצריך לתת לפרקליטות הצבאית לבדוק ולטפל", צוטט הבוקר בעיתון ידיעות אחרונות. "ואז, כשהוא ראה את האווירה הציבורית, הוא שינה את דעתו. אני כשר ממונה הייתי חייב לגבות את הרמטכ"ל, אבל הרגשתי שנתניהו נטש אותו".

כשנשאל מדוע מיהר לכנות את החייל היורה "חייל שסרח", השיב יעלון: "הוא פשוט לקח את החוק לידיו. הוא ירה ללא הצדקה".

לא רק עם ראש הממשלה, גם עם ליברמן ובנט, נאלץ יעלון להתעמת בפרשת החייל היורה. "הם ניהלו על גבי מסע השמצות לאורך כל התקופה", הוא מאשים. "ליברמן היה מעורב גם באופן אישי וגם באופן עקיף, כששרון גל, שהוא איש של ליברמן, הפך להיות יחצ"ן של המשפחה. הרגשתי שנתניהו נטש את הרמטכ"ל ואותי כשגל חיבר אותו לשיחה עם המשפחה. יש לי עקרונות. לא הכול פוליטיקה".

יעלון התייחס לטענות אנשי הימין והמתנחלים על כך שבתקופת כהונתו מנע התיישבות בשטחי יו"ש, וטען כי בחלק מהמקרים נעשו דברים בניגוד לחוק. "לא יכולתי לתת להם להשתלט על המבנים בחברון", אמר. "יש התנהלות לא חוקית בפרשה. אני כשר ביטחון נתתי לבנות היכן שיכולנו לאשר. לא נתתי אישורים במקום לא חוקי".