ריבלין עם ראש ממשלת צ'כיה
ריבלין עם ראש ממשלת צ'כיהצילום: מארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיים היום (ראשון) פגישת עבודה מדינית עם ראש ממשלת צ'כיה, בוהוסלב סובטקה, המבקר בישראל במסגרת החתימה על הסכמי G2G בין שתי המדינות.

"אנו מתכבדים באירוח שלך בירושלים", אמר הנשיא לראש ממשלת צ'כיה, "אני שמח על הזכות שניתנה לי לגמול במעט על הכנסת האורחים לה זכיתי בארצכם היפה בביקורי באוקטובר האחרון".

"אנו מעריכים רבות את תמיכתך, ואין ספק כי ההסכמים הבילטרליים, G2G, משקפים את עומק היחסים בנינו ואת הצורך בהרחבת השותפות והעבודה יחד בתחומים רבים כולל חינוך, חקלאות וביטחון", הוסיף ריבלין.

ראש ממשלת צ'כיה הודה לנשיא על קבלת הפנים ואמר, "הבאתי עימי לביקור בישראל משלחת רחבה. מדינותינו חולקות ערכים משותפים והיסטוריה משותפת, ועל כן חשוב לנו לחזק את היחסים עם ישראל. המסורת ארוכת השנים של החברות בנינו נעוצה בהיסטוריה, עוד לפני הקמת מדינתכם".

ראש ממשלת צ'כיה הוסיף, "הסכמי G2G בין המדינות מעלים בפנינו את האפשרות להביט אל העתיד ולא רק לדבר על העבר, ואנו מוכנים לדון במגוון תחומים אשר יובילו אותנו קדימה ויסייעו לנו לשתף פעולה באופן טוב יותר בעתיד בתחומי הביטחון, המדע, המחקר והפיתוח. גם הסחר בין מדינותינו מתקדם, ואנו ממשיכים בשיתוף הפעולה גם בתחומי איכות הסביבה והתיירות. אלו הם דברים מעשיים ופרגמטיים אשר יכולים לקרב עוד יותר את מדינותינו בשנים הבאות".