מיקי רוזנטל
מיקי רוזנטלצילום: יונתן סינדל. פלאש 90

חברי כנסת מהמחנה הציוני מחרימים את ישיבת הסיעה המתכנסת כעת (ראשון) בתל אביב, לראשונה מאז נכשלו המגעים בין יו"ר המפלגה יצחק הרצוג לראש הממשלה בנימין נתניהו.

חברי הכנסת שנעדרו - שלי יחימוביץ, אראל מרגלית, סתיו שפיר, יוסי יונה, חיליק בר, מיקי רוזנטל ועמר בר לב.

יחימוביץ' מסרה כי ”התכוונתי להגיע לישיבת הסיעה, אך הבנתי שבמקום ליטול אחריות ולהרגיע את הרוחות ממשיך הרצוג להשתלח בחברי מפלגתו באופן מפלג ומסית וברטוריקה זהה לזו של נתניהו.

''אין בכוונתי לתרום לכך, נתמקד בהשבת הכבוד והתוכן הערכי והפרלמנטרי לאופוזיציה שספגה מהלומה, ובניסיון לרפא את משבר האמון העמוק והמוצדק שחש הציבור כלפי הפוליטיקה הישראלית”, הבהירה.

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) קרא להחלפת יו"ר המפלגה יצחק הרצוג בשל חוסר היכולת שלו להוביל את האופוזיציה נגד ראש הממשלה.

רוזנטל הסביר מדוע בחר שלא להגיע לישיבת הסיעה. ''לא רציתי לקלקל להרצוג את החגיגה המתלהמת שהוא רוקח יחד עם יועץ התקשורת, הרכש החדש, רונן צור, משרתם של משפחת עופר, תשובה והנשיא האנס קצב", אמר.

"בבכיינות לא בונים מנהיגות", תקף רוזנטל. ''הרצוג מאשים את כל העולם בכישלון המהלך – שעה שאות הקלון והביזיון רשום על שמו ועל מצחו''.

לדבריו, לא ראש הממשלה רימה את הרצוג במהלך המגעים הקואליציוניים אלא הרצוג רימה את עצמו. ''נתניהו לא התכוון לרגע לתת לו את מה שהוא מתפאר עכשיו שכמעט קיבל. מי שמכיר את נתניהו צריך היה לקבל החלטה עקרונית שהוא לא נכנס עם אדם כזה למו"מ, או לחילופין לא נכנס למו"מ חשאי – אלא מודיע מראש את תנאיו.

''נתניהו מרח את הרצוג, ביזה את מפלגת העבודה ואת עקרונותיה, העיף את יעלון, נתן לליברמן את הביטחון, ירק בפניו של סיסי והקים את הממשלה הכי ימנית שהייתה כאן. ומי לדעת בוזי אשם? השמאל''.

''אני שמאלני גאה ולא מתבייש בעקרונותיי. אני מכבד כל אדם שיש לו עקרונות, בתנאי שיש לו כאלה", הוסיף ח"כ רוזנטל.