''כולם שווים בפני החוק, גם נתניהו''

מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא יפרסם היום (שלישי) את הדוח השנתי ובו פרק מיוחד העוסק בפרשה שזכתה לכינוי "ביביטורס" - מימון נסיעותיו של בנימין נתניהו לחו"ל בתקופת היותו שר האוצר בממשלת שרון. 

לקראת פרסום הדוח אומרת יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) כי "כיושבת ראש הוועדה לביקורת המדינה תפקידי לוודא שמוסדות המדינה דואגים לשלטון החוק, מתנהלים על פי אמות מידה מוסריות גבוהות ונורמות שלטוניות ראויות. 

"בעוד זמן קצר יתפרסם לציבור דוח מבקר המדינה על פרשת 'ביבי-טורס'. הדוח עוסק בהיבטים רבים אבל מה שיותר חשוב זה במה הדוח לא עוסק ומה לא מספרים לציבור", טענה.

לדבריה ''במאי 2015 הועבר חומר החקירה בפרשת ביבי-טורס ליהודה וינשטיין היועץ המשפטי הקודם. כפי שכולם יודעים היום, וינשטיין לא הצליח לקבל החלטה, או שאולי לא רצה לקבל החלטה וגלגל את ההחלטה ליועץ החדש''. 

ח''כ אלהרר הזכירה כי חוק מבקר המדינה קובע שהיועמ"ש מחויב בדיווח בתוך שישה חודשים ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה ''על החלטתו האם לפתוח בחקירה פלילית או שהחומר חוזר למבקר המדינה''.

''בעקבות כך, פניתי ליועמ"ש הנוכחי בדרישה לקבל דיווח לגבי החלטתו על חקירה פלילית בפרשת ביביטורס. אני יכולה להודיע שאמש התבשרתי על ידי לשכת היועמ"ש כי בזמן הקרוב והמיידי אקבל עדכון על ידי המשנה לפרקליט המדינה האמון על התחום הפלילי''.  

אלהרר הביעה תקווה שראש הממשלה יעשה את עבודתו במהרה ובצורה עניינית. ''לאזרחי ישראל מגיע לדעת שראש הממשלה חף מכל התנהלות פלילית. אזרחי ישראל חייבים לדעת שהגורמים האמונים על שלטון החוק עושים את עבודתם ללא משוא פנים, מקפידים על החוק בחרדת קודש ונותנים דין וחשבון לציבור''. 

לדבריה, אם תתקבל החלטה שאין היבט פלילי בממצאי הדוח, היא תדרוש ממבקר המדינה לפרסם לציבור את כל החלקים שלא נכנסו לדוח שיפורסם היום. 

''אני רוצה להדגיש, אין כאן עניין פרסונלי. יש כאן נושא עקרוני וערכי בעל עניין ציבורי חשוב -  כולם שווים בפני החוק, גם אם מדובר בראש ממשלת ישראל", הוסיפה ח"כ אלהרר.