יעקב אשר
יעקב אשרצילום: פלאש 90

לאחר שהצהיר אמונים במליאת הכנסת והחל לכהן כחבר כנסת מטעם יהדות התורה, נשא ח"כ יעקב אשר את נאומו הראשון בכנסת הנוכחית.

ח"כ אשר נכנס לכנסת במקומו של סגן השר מאיר פרוש שהתפטר מהכנסת על פי החוק הנורבגי.

"אינני חדש כאן בבניין ואינני צריך להציג את משנתי הפוליטית והציבורית, היא לא השתנתה מהקדנציה הקודמת בניגוד למה שלא פעם קורה כשחברי כנסת מחליפים אג'נדות ומשפצים אידיאולוגיות ויכולים לשאת נאומים הסותרים אלו את אלו תוך כדי שהם מדלגים ממפלגה אחת לרעותה", אמר אשר.

בדבריו הסביר כיצד ירד מפלס ההסתה כלפי החרדים בקדנציה הנוכחית. "בקדנציה הקודמת התנהלה כאן מלחמה כנגד הציבור החרדי וכנגד שלוחיו בכנסת, זו הייתה מערכה שכוונתה הייתה להפוך את הציבור החרדי ובמיוחד את מנהיגיו לבלתי לגיטימיים, לבלתי תורמים ושכל מטרתם מכוונת לצרכי קהילתם בלבד. ניסו להציג אותנו באור שחור אף יותר מצבע הז'קט שאנו לובשים".

"עברה שנה וחצי שבמהלכה הוחלפה ממשלה וחברי הכנסת החרדים מכהנים כיום בתפקידים חשובים בהנהגת המדינה וראה זה פלא, אותם חברי כנסת מככבים בראש מדדי הפופולאריות ושביעות רצון מתיפקודם כשרים, כיושבי ראש ועדות וכחברי כנסת יעילים וחרוצים. שלא תטעו, הסקרים הללו לא נערכו בבני ברק או במאה שערים, הם משקפים את דעתם של כל תושבי מדינת ישראל, יהודים וערבים, דתיים וחילונים".

אשר הודה לסגן שר החינוך מאיר פרוש על שהתפטר למענו. "ברצוני להודות לחברי סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש אשר פינה את מקומו בכנסת על מנת להוסיף עוד כח לסיעת יהדות התורה ואשר עושה לילות כימים בתפקידו כסגן שר החינוך למען כלל ילדי ישראל, ולמען רווחתם ושמירת עצמאותם החינוכית של מוסדות החינוך החרדי, ומניעת אפלייתם אל מול מערכת החינוך הכללית''.